چهارشنبه ۲۹ شهریور ۱۳۹۱ - ۱۶:۵۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: تحقیقات جدید محققان دانشگاه وندربیلت نشان داده زنان در شناسایی اجسام زنده و مردان در شناسایی خودروها بر یکدیگر برتری دارند

تفاوت‌های دید زنان و مردان

به گزارش ایسنا، این یافته‌ها در پی یک بررسی بر روی داده‌های بدست آمده از مجموعه‌ای از تجربیات شناسایی بصری در فرآیند ایجاد یک آزمایش جدید استاندارد تخصص در شناسایی اجسام به دست آمده است.

این اولین بار نیست که تفاوت‌های جنسیتی در تجربیات ادراکی مشاهده شده است. برای مثال پژوهش‌های پیشین نشان داده‌اند که مردها از مزیت‌هایی در تجربیات دوران ذهنی برخوردارند. در حقیقت یک پژوهش جدید در مورد شناسایی خودروها نشان داد که مردها از زنان بهترند اما این نتایج را به مزیت مردان در دوران ذهنی نسبت داده بود.

نتایج جدید محققان در برتری زنان نسبت به مردان در شناسایی اجسام در دیگر گروه‌ها نشان داده که نتایج قبلی اشتباه بوده است.

کشف تاثیر جنسیت در شناسایی اجسام همچنین باعث بروز تردید در چندین پژوهش دیگر شده که مدعی ارتباط قابلیت فردی برای شناسایی چهره‌ها با توانایی فرد در شناسایی اجسام در یک گروه خاص شده است.

بررسی چند گروهی نشان داد که قابلیت‌های شناسایی چهره با قابلیت شناسایی گروه اجسام مختلف برای زن و مرد مرتبط است. برای مثال مردان دارای مزیت شناسایی خودروها همچنین از توانایی شناسایی بهتر چهره نیز برخوردار بودند. از سویی زنانی که اجسام زنده را بهتر شناسایی می‌کنند همچنین در شناسایی چهره نیز بهتر عمل می‌کنند.

کد خبر 185154
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز