همشهری آنلاین: دولت برزیل می‌گوید برای کمک به حفظ بزرگترین جنگل‌های بارانی جهان قبائل برای سرخپوستان بومی آمازون دسترسی به اینترنت رایگان فراهم خواهد کرد.

به گزارش آسوشیتدپرس وزیران محیط زیست و ارتباطات برزیل پنج‌شنبه 29 مارس (9 فروردین) قراردادی را با "شبکه مردمی جنگل‌ها" به امضا رساندند تا به‌وسیله ماهواره به 150 اجتماع سرخپوستان که بسیاری از آنها تنها از طریق قایق رودخانه‌ای با جهان خارج تماس دارند، اتصال اینترنتی داده شود.

این ارتباط امکان گزارش موارد قطع درختان و دامپروری غیرقانونی، تقاضای کمک و هماهنگی اقدامات برای حفاظت از جنگل‌ها را می‌دهد.

وزیر محیط‌زیست برزیل، فرانسیسکو کوستا، در بیانیه‌ای اعلام کرد: "هدف از این برنامه تشویق این افراد به پیوستن به نیروهای دولتی در مدیریت زیست‌محیطی کشور است. دولت قصد دارد به این ترتیب  شبکه مردمی جنگل‌ها، یک شبکه دیجیتال برای پایش، حفاظت و آموزش را تقویت کند."

قرار است ابتدا دولت‌های ایالتی و شهری - در منطقه‌ای که 13 ایالت برزیل را در برمی‌گیرد - مراکز کنترل از راه دور را با کامپیوترهایی در مناطق برگزیده که شامل سرزمین‌های بومیان نصب کند، سپس دولت فدرال ارتباط ماهواره‌ای را فراهم خواهد کرد.

کد خبر 18501

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز