همشهری آنلاین: با تقدیر از کامران شیردل و کیومرث درمبخش، مراسم اختتامیه دومین جشن فیلم کوتاه «مستقل خورشید» برگزار شد.

به گزارش ایسنا، فرهنگستان هنر عصر روز جمعه 24 شهریور ماه میزبان مراسم اختتامیه جشنواره‌ فیلم کوتاه مستقل «خورشید» بود، مراسم اختتامیه‌ای که در تایم یک ساعت و 30 دقیقه برگزار شد و به نوعی همانند فیلم کوتاه، تایم کوتاهی داشت.

در این مراسم علاوه بر معرفی برگزیدگان، از یک عمر فعالیت کامران شیردل و کیومرث درمبخش که هر دو در مراسم حاضر بودند، تقدیر شد.

کامران شیردل که در میان تشویق حاضران به روی صحنه رفت،‌ در سخنان کوتاهی گفت: به همه‌ جوانان گوشزد می‌کنم در کاری که می‌خواهند انجام دهند،‌صبر داشته باشند تا به نتیجه برسند.

کیومرث در‌مبخش هم دیگر هنرمندی بود که مورد تجلیل قرار گرفت‌ و تنها به یک قطعه شعر بسنده کرد.

مهدی یارمحمدی دبیر دومین جشن فیلم کوتاه «مستقل خورشید» استقبال از جشنواره‌ فیلم کوتاه مستقل را بسیار خوب دانست و افزود: در مدت زمان کمی که برای این جشنواره فراخوان دادیم،‌آثار بسیار زیادی فرستاده شد که از بین آنها 70 عنوان فیلم به دومین دوره این جشن راه یافتند.

وی ادامه داد:‌ برگزاری جشن مستقل کار بسیار سختی است و ما از سمت‌های مختلفی حمایت مالی شدیم‌، کسانی که صرفا با دید فرهنگی به ما کمک کردند و نه اقتصادی.

مهدی یادگاری‌، جهانگیر الماسی‌، مهتاب کرامتی و وحید موسائیان اعضای هیات داوران دومین جشن فیلم کوتاه مستقل خورشید بودند که مهدی یادگاری به عنوان نماینده هیات داوران در این مراسم حاضر شد و بیانیه‌ هیات داوران را خواند.

در بخش‌هایی از این بیانیه آمده است: صنعت فیلم کوتاه کشور به طور سنتی از مشکلات متعددی رنج می‌برد که از آن جمله می‌توان به عواملی نظیر کمبود فیلم سازان ماهر‌، مشکلات اقتصادی بر سر راه تولید،‌ محدود بودن بازار داخلی و از همه مهمتر کمبود متن‌های قدرتمند اشاره کرد.

در این دوره از داوری آثار نکته قابل توجه برای ما‌، پیشرفت فیلمسازان در بهره‌برداری از تکنیک‌های نوین و همچنین استفاده به جا از تکنولوژی‌های روز بود که این‌ها الفبای ورود به جشنواره‌ها و بازارهای فیلم جهانی است.

در ادامه این بیانیه آمده است: «اگر صنعت فیلمسازی ما بخواهد مستقل روی پای خود بایستد باید توانایی هنری خود را در عرصه بین‌المللی نمایان کند و بازوهای اقتصادی قدرتمندی در بازاریابی بیابد.

در مراسم پایانی جشنواره‌ فیلم کوتاه مستقل خورشید که اجرای آن را منصور ضابطیان برعهده داشت، برگزیدگان بخش‌های مختلف به شرح ذیل معرفی شدند:

بهترین فیلم مستفل جشن: «جعبه‌ها»/ احسان جعفری

دیپلم افتخار: «فراتر از هرمنوتیک»/ مسعود برخورداری

طرح‌های برگزیده بخش تولید فیلم مستند

حجم خاموش/مهدی آقاجانی

ردپای خاک/ مریم بحرالعلومی

من فقط عکاسم/ مجید لشکری

برندهای ایرانی/ مسعود کمایی

فیلم‌های مستند

بهترین فیلم: جان مستر/ فرامرز وکیلی

بهترین کارگردانی: آشیان فرشتگان/علیرضا تقاصی

فیلم‌های داستانی

بهترین فیلم:

بعد از کلاس/فرشته پرنیان

بهترین کارگردانی: محسن و اصغر باهم شوخی ندارند/ ابوالفضل کاهانی

فیلم‌های تجربی

بهترین کارگردانی

آل/محمدرضا ایلوان کشکولی

بهترین فیلم:اینسان/مهدی آقاجانی

فیلم‌های انیمیشن

گاهی مرا صدا بزن/فاطمه کتیرازن

بهترین فیلم

بالاتر از ابرها خاکستری/ساره شفیعی پور

بخش مسابقه فیلم‌های حمایتی:

بهترین فیلم

کرماندو/حامد اکرمی

بخش مسابقه فیلم‌های آماتور(غیر حرفه‌ای):

بهترین فیلم

آنکه گفت نه/داریوش اسکویی

 

کد خبر 184537

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز