گروه حوادث: خانواده یک سرباز 19ساله نه‌تنها با اهدای اعضای بدن او به چهار بیمار نیازمند، امید به زندگی بخشیده بودند بلکه حالا قصد دارند دیه میلیونی پسرشان را در اختیار بیماران سرطانی قرار دهند.

حوادث پزشکی

ساعت 11:30پنجشنبه 9شهریور‌ماه مأموران کلانتری 12آستانه اشرفیه و پلیس راهور این شهرستان در جریان یک سانحه رانندگی قرار گرفتند و راهی محل حادثه شدند. با حضور مأموران و انجام بررسی‌ها مشخص شد که یک خودروی پراید که با سرعت بالا در حال حرکت بوده با یک موتورسوار تصادف کرده و دو سرنشین موتور نیز به‌شدت مجروح شده‌اند. کارشناسان بعد از بررسی اعلام کردند که راننده پراید مقصر حادثه بوده که بعد از این تصادف پا به فرار گذاشته، اما شاهدان حادثه موفق شده‌اند شماره پلاک خودروی پراید را هنگام فرار یادداشت کنند.

به همین‌خاطر از همان زمان تحقیقات برای دستگیری راننده فراری آغاز شد. از سوی دیگر دو‌جوان موتورسوار نیز به بیمارستان انتقال یافتند تا تحت درمان قرار بگیرند اما با وجود تلاش پزشکان، یکی از آنها که شاهین احمدی پور نام داشت بر اثر شدت ضربه‌ای که به سرش وارد شده بود دچار مرگ مغزی شد که خانواده‌اش تصمیم گرفتند اعضای بدن او را اهدا کنند.

تصمیم سخت

اسماعیل احمدی‌پور، پدر شاهین در توضیح حادثه‌ای که برای تنها پسرش رخ داد، گفت: پسرم علاوه بر اینکه درس می‌خواند گچکار ساختمان هم بود و به تازگی به خدمت سربازی رفته بود که چنین حادثه تلخی برایش اتفاق افتاد. وی ادامه داد: روز قبل از این اتفاق، مراسم عقدکنان دخترم بود برای همین روز حادثه شاهین همراه دوستش برای چاپ عکس‌های مراسم به یک عکاسی رفت؛ غافل از اینکه حادثه‌ای تلخ در انتظارش است.

او سوار موتور دوستش شد تا با هم به عکاسی بروند. خودش ترک نشین بود. گویا در بین راه و در یکی از خیابان‌های اصلی شهرستان آستانه اشرفیه پرایدی از پشت سر با آنها برخورد کرده و این دو نیز به‌شدت روی ماشینی که کنار خیابان پارک شده بود پرتاب شدند. به گفته شاهدان همان لحظه راننده پراید توقف کرده بود اما وقتی ازدحام جمعیت را دیده در یک لحظه پا به فرار گذاشته که خوشبختانه شاهدان زیرک موفق شدند شماره پلاکش را یادداشت کنند.

وی ادامه داد: وقتی من در جریان این حادثه قرار گرفتم بلافاصله به بیمارستان رفتم. پزشکان اعلام کردند که ضربه شدیدی به سر شاهین وارد شده برای همین به‌سرعت او را به اتاق عمل بردند. از طرفی دوستش نیز دچار شکستگی از ناحیه صورت ، فک و دنده‌ها شده که همچنان در بیمارستان بستری است. وی افزود: بعد از عمل جراحی ، پسرم به کما رفت و بعد از 24ساعت پزشکان اعلا م کردند که تنها پسرم دچار مرگ مغزی شده است. واقعا شرایط بدی بود چرا که من و همسرم باید سخت‌ترین تصمیم زندگیمان را می‌گرفتیم.

از نظر علمی و پزشکی پسرم فقط قلبش می‌تپید و ما اگر رضایت خود را اعلام می‌کردیم اعضای بدن شاهین به بیماران نیازمند اهدا می‌شد. مسئولان بیمارستان پورسینای رشت به ما گفتند که بیماران بسیاری در صف انتظار هستند و ما می‌توانیم با رضایتمان به آنها فرصت زندگی دوباره ببخشیم. سرانجام تصمیم گرفتیم تا برگه رضایت را امضا کنیم که بعد از آن شاهین را به بیمارستان سینا در تهران انتقال دادند. در آنجا باز هم متخصصان مغز و اعصاب و پزشک بیهوشی آزمایش‌های لازم را انجام دادند، اما همچنان ضریب هوشی‌اش پایین بود تا اینکه نهایتا با گرفتن نوار مغزی ، مرگ مغزی شاهین نیز تأیید شد. وی افزود: پزشکان 13شهریور نیز عمل اهدای عضو را انجام دادند و به گفته مسئول واحد فراهم آوری اعضا در بیمارستان سینا، دو‌کلیه، کبد و دریچه‌های قلب پسرم به چهار بیمار نیازمند امید دوباره بخشید.

دستگیری راننده فراری

پدر شاهین در ادامه درخصوص پرونده شکایت از راننده خاطی گفت: وقتی شاهدان شماره پلاک خودروی راننده فراری را در اختیار پلیس قرار دادند، مأموران به استعلام آن پرداختند و وی را شناسایی کردند. من نیز دو روز بعد از تصادف برای شکایت به کلانتری رفتم که متوجه شدم مأموران با راننده خاطی تماس گرفته و او را به کلانتری احضار کرده‌اند و وی نیز مدعی شده که از ترس پا‌به‌فرار گذاشته و بسیار پشیمان است.

پدر شاهین در ادامه گفت: راننده خاطی بعد از بازجویی با سپردن وثیقه آزاد شده و پرونده نیز برای رسیدگی و صدور حکم به دادگاه فرستاده شده است. وی افزود: بعد از دستگیری راننده فراری، وقتی من و همسرم متوجه شدیم که خودروی وی بیمه است، تصمیم گرفتیم دیه پسرم را در اختیار بیماران سرطانی قرار دهیم و به آنها کمک کنیم، چون می‌دانیم که هزینه درمان آنها بالاست و امیدواریم که وقتی این پول را در اختیارشان قرار می‌دهیم معجزه بزرگی نیز در زندگی آنها رخ دهد و شاهد بهبود بیماریشان باشیم.

کد خبر 184478
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز