همشهری آنلاین: حزب حاکم در انتخابات استانی سریلانکا برنده شد.

srilanka election

حزب "ائتلاف آزاد خلق متحد(یو پی اف ای)" به رهبری ماهیندا راجاپاکسا رئیس جمهور سریلانکا در انتخابات شورای استانی شرق کشور14 کرسی و  ائتلاف ملی تامیل 11 کرسی را بخود اختصاص دادند.

با این که این حزب نتوانست کرسی لازم برای تشکیل یک دولت مستقل را به‌دست بیاورد اما احتمالا یو پی اف ای  از حمایت یک حزب مسلمان برخوردار خواهد شد.این حزب 7 کرسی به دست آورده و بدین ترتیب ائتلاف آنها در شورای 37 نفره از اکثریت برخودار خواهد بود.

این انتخابات که روز شنبه 18 شهریور برگزار شد می‌تواند آزمایشی باشد برای تامیل‌ها تا نشان بدهند آیا از برنامه‌‌های توسعه دولت  در منطقه‌ای که در اثر ده‌ها جنگ داخلی ویران شده،رضایت دارند یا هنوز به دنبال خودمختاری و رسیدن به قدرتند.

این شکست برای تامیل‌ ها یک حرکت رو به عقب است چون آنها امیدوار بودند با پیروزی در منطقه‌هایی که اکثریت با آنهاست بتوانند سهم بیشتری در قدرت به‌دست بیاورند.

سیاستمدارن تامیل مدت‌های طولانی است که ادعا می‌کنند ایالت شرقی  و شمالی سرزمین تامیل‌هاست.

با این وجود، برخلاف شمال سریلانکا که اکثریت امیل‌ها قابل ملاحظ است اما در شرق تعداد قومیت‌ةای اصلی این کشور آسیاسی(مسلمانان، تامیل‌ةا و سینهالی‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌یایی‌ها)تقریبا برابر است.

 

کد خبر 184030
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز