همشهری آنلاین: رقابت‌های کشتی آزاد قهرمانی جوانان جهان از ظهر روز شنبه (18 شهریور) در پاتایای تایلند آغاز شد که در پایان روز نخست این مسابقات احسان‌پور و میرزایی صاحب مدال طلا شدند و حاتمی به مدال برنز دست یافت.

wrestling

به گزارش روابط عمومی فدراسیون کشتی، بهنام احسان‌پور در 60 کیلو پس از استراحت در دور اول، در دور دوم در دو تایم و با نتایج (3 بر 2) و (2 بر 0) مقابل آشیروف از قزاقستان به پیروزی رسید. وی در دور سوم هم در دو تایم و با ضربه فنی از سد کشتی‌گیر ترکیه‌ای گذشت و راهی مرحله یک‌چهارم نهایی شد. احسان‌پور در این مرحله نیز نماینده مولداوی را مغلوب کرد و به نیمه‌نهایی راه یافت. وی در این مرحله مقابل احمد نبی گوارزاتیلوف از آذربایجان در دو تایم با نتیجه 4 بر 0 و 3 بر 0 به پیروزی رسید. احسان‌پور در دیدار فینال زائور بیگ موزاروف از روسیه را در دو تایم با نتیجه 5 بر 0 شکست داد و به مدال طلا دست یافت.

مهران میرزایی در 96 کیلو پس از استراحت در دور اول، در دور دوم در دو تایم و با نتایج (4 بر 0) و (3 بر 0) کولیف از بلغارستان را شکست داد و به مرحله یک‌چهارم نهایی راه یافت. نماینده کشورمان در دور سوم نیز در دو تایم و با نتایج (3 بر 0) و (2 بر 0) از سد کشتی‌گیر سوئیسی گذشت و به نیمه‌نهایی رسید. میرزایی برای حضور در فینال علی بوچوغلو از ترکیه را با نتیجه 4 بر 0 و 3 بر 0 مغلوب کرد تا برای کسب مدال طلا به مصاف گاجیل شاریپف از آذربایجان برود. کشتی‌گیر آذربایجانی به دلیل مصدومیت در این مسابقه حاضر نشد و نماینده ایران به مدال طلا دست یافت.

در 50 کیلو علیرضا حاتمی پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم در دو تایم و با نتیجه 9 بر 2 با پیروزی مقابل آدرین کوردووا از آمریکا به یک‌چهارم نهایی رسید. نماینده کشورمان در این مرحله نیز در سه تایم مقابل ارهان از رومانی به برتری دست یافت و راهی نیمه‌نهایی شد. وی در این مرحله به ماگمود ماگمود علی‌یف از روسیه باخت و به دیدار رده‌بندی رفت. حاتمی در این دیدار برابر گئورگی آرزومانیان از ارمنستان در دو تایم با نتیجه 7 بر 0 به پیروزی رسید و صاحب مدال برنز شد. در این وزن کشتی‌گیران روسیه و آذربایجان به مقام اول و دوم رسیدند.

در 74 کیلو که 36 کشتی‌گیر حضور دارند، محسن عباسی پس از استراحت در دور اول، در دور دوم در سه تایم و با نتایج (4 بر 0) (0 بر 2) و (1 بر 6) مغلوب الجان یوسوب‌زادا از آذربایجان شد. کشتی‌گیر آذربایجانی در یک مسابقه بحث برانگیز مقابل حریف آلمانی شکست خورد تا عباسی از دور رقابت‌ها کنار رود. در این وزن کشتی‌گیران روسیه و آلمان اول و دوم شدند.

در رده‌بندی تیمی این رقابت‌ها در پایان روز نخست روسیه با 32 امتیاز اول است، آذربایجان با 30 امتیاز و ایران با 28 امتیاز دوم و سوم هستند. ارمنستان با 20، ترکیه با 18 و قزاقستان با 16 امتیاز در رده‌های چهارم تا ششم قرار دارند.

رقابت‌های 4 وزن دوم کشتی آزاد قهرمانی جوانان جهان از ساعت 10:30 یکشنبه در شهر پاتایای تایلند آغاز شده است.

 

کد خبر 183999
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار کشتی و وزنه‌برداری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز