شنبه ۱۸ شهریور ۱۳۹۱ - ۱۸:۰۰
۰ نفر

جمعی از اعضای مؤسسه همشهری صبح روز گذشته با حضور در خانه حسین پرتویی، عکاس پیشکسوت عرصه خبر از وی عیادت و با خانواده ایشان گفت‌وگو کردند.

پرتوی

به گزارش خبرنگار همشهری، مدیر روابط عمومی مؤسسه همشهری دراین دیدار با اشاره به سابقه درخشان حسین پرتویی گفت: امسال در مراسم روز خبرنگار با حضور آقای دکتر قالیباف شهردار محترم تهران در پارک ولایت از زحمات این عکاس انقلاب تجلیل شد و این بازدید هم در جهت عیادت و دلجویی از خانواده ایشان برگزار شده است.

در این دیدار پوراندخت پرتویی از تحمل رنج‌ها و مشقت‌های پنج‌ساله خود برای پرستاری از این عکاس پیشکسوت سخن گفت. همسر آقای پرتویی وضعیت کنونی ایشان را بسیار امیدوار‌کننده و بهتر از ماه‌های گذشته دانست و از زحمات عوامل بیمارستان فیاض‌بخش که به نوعی اتاق مجهزی جهت نگهداری وی در خانه ایجاد کرده‌اند، قدردانی کرد.

سیاوش پرتویی (پسر حسین پرتویی) نیز در این دیدار تشخیص دیرهنگام بیماری ایشان را عامل گسترش بیماری و زمینگیر شدن وی عنوان کرد. پرتویی، خالق عکس ماندگار ادای احترام نظامی و تجدید بیعت همافران و افسران نیروی هوایی به رهبر کبیر انقلاب امام خمینی(ره) بود که این عکس در ۹ بهمن ۱۳۵۷ در صفحه اول روزنامه کیهان به چاپ رسید.

بختیار در آن روزها عنوان کرده بود که این عکس تقلبی است و دستور دستگیری عکاس روزنامه را صادر کرده بود. فردای آن روز، کیهان نوشت که این عکس به‌هیچ‌وجه دستکاری نشده و عکاس آن با ظرافت و هنرمندی خود یکی از مهم‌ترین وقایع انقلاب را ثبت کرده است.

کد خبر 183954
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز