گروه شهری: رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ ضمن اعلام جزئیات برنامه‌های پلیس برای ابتدای مهر گفت: امسال برای نخستین بار از اتوبوس و مینی‌بوس به‌عنوان سرویس مدرسه استفاده می‌شود.

سردار حسین رحیمی افزود: نیروهای پلیس راهور از ابتدای مهر‌ماه در آماده باش صد درصد هستند و با توجه به بازگشایی بیش از هزار مدرسه و دانشگاه و تردد میلیونی دانش‌آموزان، ترافیک به‌شدت افزایش یافته و پیش‌بینی می‌کنیم ترافیک روزهای ابتدایی مهر 25تا 30درصد افزایش یابد. وی ادامه داد: با توجه به افزایش ترافیک برنامه ویژه‌ای را برای سرویس مدارس درنظر گرفته‌ایم. بخش زیادی از ترافیک مقابل مدارس به‌وجود می‌آید که برنامه‌ای را برای جلوگیری ازتوقف‌های حاشیه‌ای و رفع گره‌های ترافیکی درنظر گرفته‌ایم.

رئیس پلیس راهور پایتخت با بیان اینکه امروز از برچسب جدید خودروهای سرویس مدرسه رونمایی می‌شود، تأکید کرد: امسال خط قرمز پلیس در سرویس مدارس معاینه فنی است و درصورتی که ایمنی خودروها احراز نشود برچسب خودرو به آنها تعلق نمی‌گیرد.

به گفته رحیمی، امسال برای نخستین بار از مینی بوس و اتوبوس‌هایی که معاینه فنی و شرایط لازم را داشته باشند به‌عنوان سرویس مدارس استفاده می‌شود. وی افزود: سازمان تاکسیرانی با توجه به‌وجود شرکت‌های خصوصی تحت نظر اعلام کرده است که تمامی خودروهای مورد نیاز سرویس مدارس را تأمین می‌کند؛ البته اگر خودروی شخصی بتواند شرایط لازم را به‌دست آورد می‌تواند به‌عنوان سرویس مدرسه به فعالیت بپردازد. رئیس پلیس راهور تهران با اعلام اینکه طرح تشدید کنترل محدوده طرح زوج و فرد ازابتدای مهر‌ماه اجرا می‌شود، گفت: خودروهای دارای برچسب سرویس مدرسه می‌توانند در محدوده زوج و فرد تردد کنند.

کد خبر 183951
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز