همشهری‌آنلاین: ملی‌پوشان والیبال ایران با برتری قاطع مقابل ژاپن در یکقدمی حضور در مسابقات لیگ جهانی قرار گرفتند تا رویای والیبال ایران در آستانه تحقق قرار گیرد. این پیروزی شیرین در شرایطی حاصل شد که سالن 12 هزار نفری آزادی مملو از ایرانی‌های مشتاق بود.

والیبال

به گزارش مهر، دو پیروزی پی در پی مقابل مصر با نتایج (3 بر صفر) و (3 بر یک) آنهم در قاهره تیم ملی والیبال ایران را به دیدار مقابل ژاپن کشاند تا با کسب امتیاز لازم در دیدار مقابل این تیم جواز حضور در لیگ جهانی والیبال را کسب کند.

نخستین دیدار تیم‌های ملی والیبال ایران و ژاپن از ساعت 19 امروز جمعه در سالن 12 هزار نفری آزادی که جمعه شب بیش از این تعداد تماشاگر را در دل خود جای داده بود، برگزار شد.

شاگردان "خولیو ولاسکو" که حمایت خیل تماشاگران را به دنبال خود داشتند، در این بازی خیلی زود برتری خود را به تیم ژاپن تحمیل کردند و با برتری (25 بر 19) در گیم اول شروعی عالی داشتند. برتری (25 بر 14) کمترین حق ملی پوشان والیبال ایران در گیم دوم بود که در این گیم به تیم ژاپن اجازه خودنمایی ندادند.

ژاپنی‌ها گیم سوم را بهتر از دو گیم اول آغاز کردند و از تیم کشورمان پیش افتادند اما فقط تا امتیاز 23 برتری از آن این تیم بود و پس از آن برتری از آن شاگردان خولیو ولاسکو شد.

بازگشت به میدان فوق العاده تیم ایران که بلافاصله پس از وقت استراحت درخواستی سرمربی هوشمند کشورمان صورت گرفت، برتری (25 بر 23) آنها در گیم سوم را به دنبال داشت. والیبالیست های غیور کشورمان در این لحظه توانستند تا با کسب 5 امتیاز پیاپی عقب افتادگی سه امتیازی خود را جبران کرده و با اختلاف دو امتیاز گیم سوم را با پیروزی به اتمام برسانند. اتفاق شیرینی که باعث شد تا برتری 3 بر صفر در بازی نخست از آن تیم کشورمان شود.

بدین ترتیب تیم ملی والیبال کشورمان با برتری قاطع مقابل ژاپن با پیروزی تنها در یک گیم از بازی روز یکشنبه به لیگ جهانی والیبال صعود می کنند. اتفاق مهمی که تیم والیبال کشورمان در تمام تاریخ خود نتوانسته است به این امر دست یابد.

براساس این گزارش در چارچوب مرحله نهایی مسابقات والیبال گزینشی لیگ جهانی، تیم ملی والیبال ایران در یک دیدار دیگر روز یکشنبه 19 شهریورماه در سالن 12 هزار نفری آزادی به مصاف ژاپن می‎رود.

کد خبر 183780
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار توپ و تور

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز