از جمع سه تیرانداز تیم ملی ایران در المپیک لندن، الهه احمدی بهترین نتیجه را به‌دست‌آورد و شگفتی‌ساز شد.

الهه احمدی - تیرانداز

 احمدی گرچه مدالی به‌دست نیاورد اما صعودش به فینال رقابت‌ تفنگ بادی 10متر زنان و همچنین کسب مقام ششم المپیک، اتفاق بزرگی بود. تیم ملی تیراندازی قبل از المپیک لندن به موفقیتی به بزرگی موفقیت احمدی نرسیده بود. حالا مدتی است که او المپیک لندن را پشت سر گذاشته و معتقد است برای موفقیت در المپیک سال‌ها تلاش کرده است. الهه احمدی می‌گوید: «اگر در المپیک موفق شدم، به‌خاطر تمرینات یکی دو سال اخیر نیست. من 10سال است که عضو تیم ملی تیراندازی هستم. یعنی در همه این سال‌ها به المپیک فکر می‌کردم و فقط هم به حضور در المپیک فکر نمی‌کردم. برای همین طی چهار سال گذشته که برای المپیک تمرین کردم و سهمیه گرفتم، می‌خواستم در لندن کاری کنم و همه توانایی خودم نشان دهم».

او ادامه می‌دهد:«البته گرفتن سه سهمیه در المپیک لندن اتفاق مهمی بود. ما قبل از این هیچ وقت نتوانسته بودیم سه سهمیه بگیریم. به‌نظر من با برنامه‌ریزی‌ای که کرده بودیم توانستیم سه سهمیه بگیریم و این موضوع ارزشمندی بود».

الهه احمدی گرچه نتوانست مدال بگیرد ولی این اتفاق می‌توانست رخ دهد. او در این رابطه می‌گوید: «شرایط خیلی سختی بود؛ یعنی آنقدر راحت نبود و برای رسیدن به فینال مسابقات تلاش بسیاری کردم. وقتی به فینال رسیدم و مسابقه دادم، احساس کردم می‌توانم مدال بگیرم. اما در این مرحله باید تمرکز بیشتری می‌کردم تا نتیجه خوبی بگیرم. یک اشتباه کوچک باعث شد که نتوانم مدال بگیرم و به‌نظر من، این ورزش توانایی ذهنی بالایی می‌خواهد. به‌خصوص اینکه دیگر کشورها هم تلاش خود را می‌کنند. مثلا چین در رقابت تفنگ بادی 10متر چند ورزشکار خیلی خوب دارد. برای همین برای انتخاب یکی از آنها برای این المپیک مسابقه انتخابی می‌گذارد و هر ورزشکاری که از هر لحاظ بهتر باشد را به مسابقات اعزام می‌کند».

احمدی در مورد اینکه تا چه اندازه خودباوری در موفقیت او تأثیر‌گذار بوده، عنوان می‌کند: «یکی از دلایل موفقیت من این بود که به‌خودم اطمینان داشتم. اما دلایل دیگری هم در به‌دست آمدن موفقیت مهم است. حالا هم فکر می‌کنم سطح توقع از من بالا رفته ولی برای رسیدن به موفقیت بیشتر برای رقابت‌های آینده باید کارهای دیگری هم کرد. یعنی همه‌‌چیز به‌خود ورزشکار برنمی‌گردد و شرایط هم باید فراهم باشد».

به غیر از احمدی که درخشش خیره‌کننده‌ای داشت، مه‌لقا جام‌بزرگ و ابراهیم برخورداری دیگر نماینده‌های ایران در تیراندازی نتوانستند به موفقیتی دست یابند. احمدی می‌گوید: «من فکر می‌کنم ورزش تیراندازی ما استعدادهای زیادی دارد و ما نباید تنها روی گرفتن سهمیه تمرکز کنیم. ما می‌توانیم در المپیک نتیجه بگیریم». او در پاسخ به این پرسش که آیا می‌تواند در المپیک بعدی مدال بگیرد، اضافه می‌کند: «نمی‌شود پیش‌بینی کرد. همه‌‌چیز به نحوه تمرینات، نوع برنامه‌ریزی فدراسیون برای تیم ملی و همینطور داشتن امکانات کافی بستگی دارد».

کد خبر 183426

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ساير ورزش‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز