همشهری آنلاین: فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به تشدید تهدیدهای دشمن علیه ایران گفت: دشمنان تهدید نظامی می‌کنند اما جرات تهدید عملی را ندارند.

سردار سرلشکر محمدعلی جعفری در مراسم افتتاحیه اجلاس سالانه سازمان بسیج اساتید که در تالار قدس کتابخانه آستان قدس رضوی برگزار شده است با بیان اینکه "دنیا در حال یک تحول است و موقعیت ویژه کشور ما قابل انکار نیست"، افزود: شما جمع خاصی از اساتید بسیجی و انقلابی هستید که پذیرفته‌اید مدافع ارزش‌های انقلاب و پیاده‌سازی اهداف آن باشید.

وی با بیان اینکه "وقتی عنوان فرماندهان جنگ نرم به اساتید دانشگاهی داده می‌شود، این یک مسئولیت بسیار سنگین است"، خطاب به اساتید بسیجی گفت: شما فرماندهان جنگ نرم امروز هستید. ما روز به روز شاهد موفقیت‌های ایران هستیم و از تهدیدات دفاعی، نظامی و امنیتی عبور کردیم و مهم این است که بدانیم در این مقطع در چه شرایطی قرار داریم و چه مساله‌ای برای جمهوری اسلامی مهم است.

به گزارش ایسنا منطقه خراسان، جعفری با اشاره به "اینکه جنگ نرم نوعی جنگ است که خوب حس نمی‌شود"، اظهار کرد: وقتی جنگی حس نشود استعدادها هم خوب به کار گرفته نمی‌شود. در 8 سال دفاع مقدس مردم مقابل تهدیدها ایستادند و کمتر از یک سال نیروهایی که هیچ تجربه‌ای در زمینه نظامی نداشتند، در جبهه‌ها صاحب‌نظر شدند و با بسیج نیروها خرمشهر آزاد شد و بعد از آن 7 سال برای انتقام‌گیری با دشمن جنگیدیم.

فرمانده کل سپاه افزود: یکی از بزرگترین پیامدهای جنگ 8 ساله این بود که نیروهای استکبار به این نتیجه رسیدند که با ایران نمی‌شود با زور و جنگ رفتار کرد و نمی‌توانند اراده‌شان را به ایران تحمیل کنند.

وی با بیان اینکه "در حال حاضر دشمنان تهدید نظامی و دفاعی می‌کنند اما جرات تهدید عملی را ندارند و از بیان آن پرهیز می‌کنند"، تصریح کرد:‌ امروز در جنگ نرم، نیروهای دانشگاهی و حوزوی دارای تکلیف هستند و باید با دید جنگی در این عرصه قدم بگذارند.

فرمانده کل سپاه با اشاره به این‌که "جنگ نرم بسیار خطرناک‌تر از جنگ سخت است"، تاکید کرد: در جنگ نرم باید هر عنصر و فرمانده با حسی که نسبت به تهدید می‌بیند متناسب با توانمندی‌های خود در این عرصه اقداماتی را انجام دهد.

وی خطاب به اساتید بسیجی ادامه داد: پیشتازی در عرصه های نبرد در جنگ نرم، مبتنی بر توانمندی‌های فردی است؛ بویژه برای شما که فرماندهان جنگ نرم قلمداد می‌شوید. پیشتازی در این عرصه این است که بر اساس انتظارات مقام معظم رهبری عمل کنیم.

جعفری با بیان اینکه "ما از نعمت رهبری هوشمند برخورداریم"، تاکید کرد: مقام معظم رهبری جزییات مشکلات و راهبردهای عملیاتی را بیان می‌کنند اما مشکل از ماست که برای اجرای آن کم تلاش می‌کنیم و در همه بخش‌های مختلف کشور این مشکل وجود دارد. امروز شرایطی استثنایی برای توسعه دین خدا به وجود آمده و نمی‌توانیم در برابر این شرایط حرکتی عادی و معمولی داشته باشیم.

فرمانده کل سپاه با بیان اینکه "در جنگ نرم بین اسلام و کفر، سلاح ما قلم، زبان، فکر و انتقال آن به دیگران است"، ادامه داد: نقش فرماندهان جنگ نرم در کادرسازی و تربیت نیرو برای اداره جامعه اسلامی و تحول در علوم انسانی است که هنوز نتیجه نداده و یکی از مهمترین وظایف اساتید انقلابی ما این است که باید برنامه و طرح‌های اجرایی داشته باشند. ما فرصت نداریم و همین امروز هم دیر است. انقلاب اسلامی به شدت منتظر اقدامات انقلابی ماست و باید خالصانه نیت و برای یاری دینمان از تمام توانمان استفاده کنیم.

وی با تاکید بر اینکه "حفظ کردن روحیه انقلابی برای انقلاب اسلامی کار ساده‌ای نیست و این مسوولیت را هر بسیجی در هر مقامی باید داشته باشد"، خاطرنشان کرد: ایده‌پردازی‌ها در کشور کمتر اجرا می‌شود و به نظر می‌رسد که ضرورت تبدیل ایده‌های خوب به راهکارهای اجرایی لازم است. باید از شعار دادن کم کنیم و به اقدامات عملی بپردازیم. صحبت اصلی مقام معظم رهبری، وضعیت جهان در حال تحول است. بیداری اسلامی امروز در بسیاری از کشورها و ناموفق بودن آمریکا برای تسلط بر خاورمیانه و حوادث امروز اروپا شواهد این ادعا است.

جعفری همچنین، با اشاره به سخنان اخیر مقام معظم رهبری اظهار کرد: وجهه آمریکا که به عنوان متهم در دنیا مطرح است، افول کرده و مرگ بر آمریکا دیگر شعار اختصاصی ملت ایران نیست و همه ملت‌های دنیا همین را می‌گویند. امروز همه، آمریکا را دولتی طرفدار ظلم و سلطه بر ملتها و مداخله‌گر در همه امور می‌شناسند و این نشانه‌های تحول عظیم جهان است.

فرمانده کل سپاه افزود: رهبری نتیجه‌گیری کردند که تحول در سطح جهان امری قطعی است و فرمودند ایران در این تحول تماشاچی نیست و نقش محوری بر عهده دارد. ایشان به ذخایر عظیم زیرزمینی و سرمایه انسانی و نکات امیدبخشی اشاره کردند که هر کدام از این مسایل برای ما حجت است.

وی با تاکید بر اینکه "غرب و اروپا توان ایده‌پردازی برای بشر را ندارند و در مقابلش جمهوری اسلامی دارای حرفی نو و زایش فکری است"، یادآور شد: مقام معظم رهبری فرمودند به جز صدر اسلام هیچوقت این طور نبوده که دین با زندگی بشر توام باشد. این موضوع رسالت حوزه و دانشگاه را سنگین می‌کند و با حماسه‌سازی‌ها و تحمل سختی فراوان امروز این در جهان جا افتاده که اسلام برای زندگی طرح و ایده دارد و قوانین اسلامی برای زندگی بشریت است.

فرمانده کل سپاه در پایان تصریح کرد: پیامی که انقلاب اسلامی به دیگر جوامع ارسال کرده این است که دین اسلام می‌تواند اداره‌کننده جامعه باشد؛ مساله‌ای که غربی‌ها نقطه مقابل آن حرکت می‌کنند.

کد خبر 183285
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز