رئیس ستاد توسعه پایدار و محیط‌زیست شهری با اشاره به اینکه در روز افتتاحیه دومین جشنواره محیط‌زیست شهری ( 15شهریور) 22نهال به یاد شهدای مناطق 22گانه تهران در بوستان ولایت غرس می‌شود، گفت:این بوستان یکی از بزرگ‌ترین پروژه‌های محیط‌زیستی شهر تهران است که به نماد فعالیت‌های زیست‌محیطی پایتخت بدل شده است.

محمد هادی حیدرزاده با اشاره به اینکه بوستان ولایت در دیدگاه مدیریت شهری از اهمیت بالایی برخوردار است، تأکید کرد: این پارک در فعالیت‌های عمرانی رکورددار است و در هفته منابع طبیعی به‌دست مقام معظم رهبری با کاشت یک نهال فعالیت عمرانی خود را آغاز کرده است.

وی اظهار داشت: جهت عملیاتی کردن فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر ضرورت اولویت‌دار بودن محیط‌زیست برای مسئولان کشور، بوستان ولایت به‌عنوان محور فعالیت‌های زیست‌محیطی شهری درنظر گرفته شد تا کارکرد خود را به‌عنوان یک مرکز آموزشی - تفرجی آغاز کند.

به گفته حیدر‌زاده جشنواره و نمایشگاه محیط‌زیست شهری با محوریت مدیریت پسماند به‌منظور تأکید بر اولویت دار بودن محیط‌زیست تدارک دیده شده و از تاریخ 15تا 19شهریور در بوستان ولایت برگزار می‌شود. نمایشگاه از ساعت 18تا 23آماده ارائه خدمات به شهروندان تهرانی است.

مشاور محیط‌زیست شهردار تهران گفت: مراسم افتتاحیه دومین جشنواره محیط زیست شهری با محوریت مدیریت پسماند روز چهارشنبه 15شهریور با حضور تعدادی از مدیران شهری آغاز می‌شود تا ضمن احترام به مقام شامخ شهدای شهر تهران 22نهال نیز به یاد شهدای مناطق 22گانه تهران در نزدیکی نهال کاشته شده به‌دست مقام معظم رهبری غرس شود. وی با تأکید بر اهمیت محتوای آموزشی برنامه‌ها با رویکرد محیط‌زیست شهری اظهار داشت: برنامه‌های ویژه کودکان در کنار برگزاری مسابقات موضوعی و برنامه‌های تفرجی مانند کالسکه‌سواری و دوچرخه‌سواری تدارک دیده شده است. همچنین هر شب برنامه‌های ویژه‌ای با محوریت محیط‌زیست توسط هنرمندان برجسته و محبوب کشور در محل جشنواره برگزار می‌شود.

حیدر‌زاده همچنین به تلاش شبانه‌روزی شهرداری منطقه 19برای ایجاد زیرساخت‌های استاندارد برگزاری مطلوب جشنواره اشاره کرد و گفت: بهبود وضعیت روشنایی و توسعه چشمه‌های سرویس بهداشتی ازجمله مهم‌ترین برنامه‌هایی است که با تلاش شبانه‌روزی به سرانجام رسیده است. به گفته حیدر‌زاده مدیران شهری در غرفه 1888میزبان شهروندان تهرانی خواهند بود تا در این جشنواره از نزدیک با مردم در تعامل باشند و مشکلات آنان را رسیدگی کنند.

همچنین حیدر‌زاده تأکید کرد: در جشنواره امکانی برای شهروندان فراهم آمده تا براساس آن کمک‌های مالی شهروندان به زلزله زدگان مناطق آسیب دیده شمال غرب کشور شامل ورزقان هریس و اهر جمع‌آوری و مستقیماً به‌دست آسیب دیدگان زلزله برسد.

در این جشنواره که با همکاری و مشارکت تشکل‌های زیست‌محیطی، ستاد توسعه پایدار محیط‌زیست شهری، شهرداری منطقه 19، سازمان مدیریت پسماند و سازمان‌ها و شرکت‌های زیرمجموعه خدمات شهری، معاونت اجتماعی و حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری برگزار می‌شود امکانات کافی برای ایاب و ذهاب شهروندان از مناطق مختلف شهر تدارک دیده شده است.

جشنواره‌ای برای افزایش مشارکت مردم

معاون خدمات شهری شهرداری تهران نیز با اشاره به اینکه بخش زیادی از مشکلات کنونی زباله در شهر ریشه در رفتارهای شهروندان و نیاز به همکاری‌های آنان دارد، گفت: برگزاری جشنواره محیط‌زیست با محوریت مدیریت پسماند فرصتی مناسب برای افزایش مشارکت‌های مردم در مدیریت مشکلات زباله‌های شهری است.

به گزارش ستاد خبری دومین جشنواره محیط‌زیست شهری با محوریت پسماند، مجتبی عبدالهی افزود: مدیریت پسماند شهر تهران اکنون در چرخه خود نسبت به گذشته رشد کیفی خوبی را داشته و سبب کاهش مشکلات در فرایند جمع‌آوری، انتقال و حمل زباله شده است.

وی تأکید کرد: مدیریت شهری امروز با تمام امکانات و با برنامه‌ریزی‌های اصولی در راه کاهش مشکلات زباله در شهر گام‌برمی‌دارد و این درحالی است که تا شهروندان نخواهند و مشارکت نکنند، مشکلات زباله به‌طور کامل برطرف نخواهد شد. وی ادامه داد: در شرایطی که با افزایش نظارت‌های شهرداری، جمع‌آوری زباله در سطح شهر با کیفیت بهتری صورت گرفته و طرح‌های خوبی در این خصوص در حال انجام است ، اما نیاز داریم شهروندان مشارکت و همراهی بیشتری با مدیریت شهری در کنترل مشکلات زباله داشته باشند.

معاون خدمات شهری شهرداری تهران یکی از این مشکلات را بیرون گذاشتن زباله در هر ساعتی از شبانه روز دانست و تصریح کرد: این مسئله از آن جمله مشکلاتی است که تنها با همراهی مردم‌قابل‌حل است که در جشنواره محیط‌زیست، به‌دنبال اجرای برنامه‌هایی برای فرهنگسازی‌ در این حوزه هستیم. عبدالهی گفت: شهر تهران با تولید بیش از هفت هزار تن زباله در روز، نیازمند این مهم است که زباله‌هایش در ساعت‌هایی معین جمع‌آوری شده و در خارج از این ساعات، مشکلی برای جمع‌آوری زباله وجود نداشته باشد که نیازمند آموزش و همراهی مردم هستیم.

کد خبر 183261

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز