همشهری آنلاین: رییس مجلس شورای اسلامی گفت: استفاده ابزاری از سازمان ملل متحد و شورای امنیت به ضرر صلح جهانی و سازمان‌های بین‌المللی خواهد بود .

وی گفت: تصمیم دولت در تجدید نظر در همکاری با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، تصمیمی منطقی و در جهت اجرای مصوبه مجلس شورای اسلامی است. [جزئیات بیشتر در مورد این تصمیم]

حدادعادل روز دوشنبه ششم فروردین در گفتگو با ایرنا و واحد مرکزی خبر در واکنش به صدور قطعنامه ضد ایرانی ‪ ۱۷۴۷‬شورای امنیت سازمان ملل افزود: جمهوری اسلامی ایران دلیلی نمی‌بیند که در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی امتیازی به ایران داده نشود، اما درمقابل محدودیت‌هایی بر ایران اعمال شود.

وی یادآور شد: عضویت در سازمان‌های بین‌المللی مشارکتی دو جانبه است و اگر محدودیت وجود دارد، امتیاز هم باید باشد.

رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در حال حاضر فاقد این جنبه است و متاسفانه به سمتی حرکت می‌کند که به ابزاری در دست قدرتهای بزرگ تبدیل شود.

حداد عادل روز دوشنبه در ادامه گفت و گوی خود با ایرنا و واحد مرکزی خبرافزود: شاید قطعنامه ضد ایرانی ‪ ۱۷۴۷‬شورای امنیت سازمان ملل درکوتاه مدت برای آمریکایی‌ها و طراحان اصلی آن یک موفقیت محسوب شود و به خیال خودشان فشاری علیه ایران باشد، اما مسلما در دراز مدت برای آنها سودی نخواهد داشت.

وی تاکید کرد: این نوع استفاده ابزاری از سازمان ملل و شورای امنیت به ضرر صلح جهانی و سازمان‌های بین‌المللی تمام می‌شود. سازمانهای بین المللی با این اقدامات از نظر حقوقی بی‌اعتبار می‌شوند.

رییس مجلس یادآور شد: در حال حاضر آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و شورای امنیت سازمان ملل به جای اینکه مجموعه‌هایی جهانی برای حمایت از کشورها باشند، در واقع وسیله‌ای برای پشتیبانی از طرف‌هایی مانند اسراییل شده‌اند.

حدادعادل با بیان اینکه "رژیم اسراییل آشکارا اعلام می‌کند که دارای بمب اتمی است "، اظهار داشت:این رژیم عضویت در این سازمان‌های بین‌المللی را به هیچ می‌انگارد.

وی یادآور شد: این سازمان‌های بین‌المللی به نفع آنها و به ضرر کشورهایی مانند ایران است که نه قصد ساختن سلاح اتمی را دارند و نه انحرافی در فعالیتهای آنها دیده می‌شود.

رییس مجلس همچنین خاطرنشان کرد: عملا اینطور شده که کشورهایی که می خواهند مقررات بین‌المللی را رعایت کنند در اثر زورگویی و رفتار غیر منطقی و اعمال فشار قدرتها ازطریق سازمان ملل تحت فشار قرار می‌گیرند اما آنهایی که آشکارا در صدد گسترش سلاح هسته‌ای اتمی هستند از حمایت برخوردار می باشند.

حداد عادل تاکید کرد: این نوع رفتار سازمان‌های بین‌المللی مسلما آینده خوبی را برای جهان ترسیم نمی‌کند .

وی افزود: البته تاثیر مثبت این اقدامات این است که ملتهای جهان با رفتار و معیارهای دو گانه و غیر منطقی قدرت‌هایی مانند آمریکا، بیشتر آشنا می‌شوند و ملتها نیز بیدار تر می‌شوند.

رییس مجلس همچنین گفت: ایران بارها اعلام کرده چون حرف منطقی دارد و هیچ انحرافی از اصول و قوانین بین‌المللی در فعالیتهایش وجود ندارد، آماده مذاکره‌است .

وی افزود: اما مذاکره با این روش که هم قطعنامه علیه ما صادر کنند و هم صحبت از مذاکره کنند، معلوم است که رفتار و روش خوبی برای مذاکره نیست.

رییس مجلس شورای اسلامی همچنین تصمیم دولت در تجدید نظر در همکاری با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی را تصمیمی منطقی و در جهت اجرای مصوبه مجلس شورای اسلامی دانست.

حدادعادل یادآور شد: جمهوری اسلامی ایران دلیلی نمی‌بیند که‌در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی امتیازی به ایران داده نشود،اما درمقابل
محدودیت‌هایی بر ایران اعمال شود.

وی یادآور شد : عضویت در سازمان‌های بین‌المللی مشارکتی دو جانبه است و اگر محدودیت وجود دارد، امتیاز هم باید باشد.

رییس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در حال حاضر فاقد این جنبه است و متاسفانه به سمتی حرکت می‌کند که به ابزاری در دست قدرت‌های بزرگ تبدیل شود.

کد خبر 18318

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز