همشهری آنلاین: خاویر مارتینزT ستاره تیم ملی فوتبال اسپانیا پس از انجام موفق آزمایش‌های ضروری پزشکی سرانجام به بایرن مونیخ پیوست. هزینه‌ انتقال او بر ۴۰ میلیون یورو بالغ شد، رقمی که در تاریخ بوندس‌لیگا بی‌سابقه است.

Martinez

باشگاه صاحب‌نام بایرن مونیخ در دو فصل گذشته دست خالی عرصه رقابت‌ها را ترک گفت و در اکثر موارد ناگزیر شد به عنوان نایب‌قهرمانی بسنده کند. این ناکامی نسبی سبب شد که دست‌اندرکاران این باشگاه در صدد تقویت کادر پرسنلی این تیم برآیند و با هزینه‌ کردن میلیون‌ها یورو ستارگان تازه‌ای را جذب کنند.

این باشگاه که رکورددار عنوان قهرمانی بوندس‌لیگای آلمان است، در عرصه‌ای دیگر نیز گوی سبقت را از رقیبان ربوده و آن هم پرداخت مبلغی بی‌سابقه در تبادلات بوندس‌لیگا برای جذب ستاره‌ای جدید است.

حدود سه سال پیش بود که مونیخی‌ها برای به خدمت گرفتن ماریو گومز، مهاجم ملی‌پوش آلمان مبلغ ۳۰ میلیون یورو پرداخت کردند. حال این رکورد نیز شکسته شده است.

بایرن مونیخ در فصل جاری نزدیک به ۳۰ میلیون یورو برای خرید ستارگان تازه هزینه کرده که البته این رقم اکنون به ۷۰ میلیون یورو افزایش یافته است.

سرپرستان مونیخ برای تقویت خط دفاعی و میانی خود تصمیم گرفتند که ۴۰ میلیون یورو سرمایه‌گذاری کرده و خاویر مارتینز، ملی‌پوش اسپانیایی اتلتیکو بیلبائو را به خدمت خود درآورند.

به گزارش دویچه‌وله، مسئولین بیلبائو همواره با این انتقال مخالفت کرده‌اند، اما از آنجا که طبق مقررات لیگ اسپانیا بازیکنان می‌توانند خود را با پرداخت مبلغی تعیین ‌شده در قرارداد آزاد کرده و به باشگاهی دیگر بپیوندد، مارتینز نیز دست به این اقدام زد.

درخور توجه آن که ارزش کنونی مارتینز ۱۵ تا ۲۰ میلیون یورو کمتر از آنچه که مسئولین مونیخ حاضر به پرداخت آن شده‌اند، ارزیابی می‌شود، اما آنان درصدد بودند که هرطور که شده این بازیکن را جذب کنند.

این ملی‌پوش ۲۳ ساله‌ اسپانیایی شامگاه سه‌شنبه (۲۸ اوت/7 شهریور) بدون اجازه‌ کارفرمای کنونی خود، یعنی اتلتیکو بیلبائو با هواپیمایی خصوصی راهی مونیخ شد تا آزمایش‌های لازم پزشکی را انجام داده و مقدمات پیوستن به بایرن مونیخ را فراهم سازد.

سرپرستان بایرن مونیخ امیدوارند که حال بتوانند چهره‌ موفق‌تری از خود در رقابت‌های بوندس‌لیگا و همچنین لیگ قهرمانان باشگاه‌های اروپا نشان دهند.

 

کد خبر 183092
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز