یکشنبه ۵ فروردین ۱۳۸۶ - ۰۸:۲۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: مسئول دیپلماسی اتحادیه اروپا با انتشار بیانیه‌ای در برلین، اعلام کرد که در تلاش برای انجام گفتگوهایی جدید با مذاکره‌کننده‌ ارشد هسته‌ای ایران است.

سولانا در این بیانیه که اواخر شب گذشته(24 مارس، چهارم فروردین) انتشار یافت، گفت: کشورهای ‪ ۵ +۱‬از من خواسته‌اند که با برقراری تماس با دکتر لاریجانی، به راهی برای مذاکره با تهران، دست یابیم.

این دیپلمات برجسته اتحادیه اروپا که در پنجاهمین سالگرد انعقاد "پیمان رم" سخن می‌گفت، افزود: "باب گفتگو همچنان باز است و من امیدوارم که با همکاری یکدیگر بتوانیم به این مهم دست یابیم."

پیمان رم، تشکیل اتحادیه اروپا را پایه‌گذاری کرد.

کشورهای ‪ ۵+۱‬که تلاش کرده‌اند از طریق تحریم‌ها و نیز پیشنهاد برای گفتگو، ایران را به تعلیق غنی‌سازی ترغیب نمایند، به سولانا مأموریت داده‌اند که تماس‌ها را با لاریجانی از سرگیرد.

با این حال، در این بیانیه آمده‌است: "ما از برنامه ایران نگرانیم. تردیدها نسبت به برنامه هسته‌ای ایران، بر ثبات خاورمیانه، تأثیری منفی می‌گذارد."

سولانا همچنین گفت، هدف ما ایجاد تغییر در همه اینهاست. ما خواهان مشاهده ایرانی موفق در جامعه‌ی بین‌المللی هستیم، به‌ویژه اتحادیه اروپا که داشتن روابطی بهتر و نزدیک‌تر را با ایران، ترجیح می‌دهد.

کد خبر 18282

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز