مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۸ شهریور ۱۳۹۱ - ۰۷:۵۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: ساکنان شهرهای بزرگ می‌دانند که در حال حاضر بزرگ‌ترین مشکل رانندگی، نه رانندگان روانی و موتورسواران بلکه یافتن یک مکان مناسب برای پارک خودرو است و اکنون محققان آمریکایی و اسپانیایی توانسته‌اند راه‌حلی برای آن پیدا کنند.

خودروی جمع‌شونده

دانشمندان موسسه فناوری ماساچوست با همکار سازمان DENOKINN در اسپانیا در حال کار بر روی یک خودروی جدید هستند که می‌تواند خود را برای جا گرفتن در شکاف‌های باریک جمع کند.

این خودرو راحت و سازگار با محیط زیست که Hiriko Fold نام دارد، یک خودروی الکتریکی بسیار جمع و جور بوده که به اندازه کافی برای جای گرفتن در مکان‌های باریک، کوچک است. حتی در مواجهه با جای پارک باریک‌تر، این خودرو می‌تواند خود را بیش‌تر جمع کند تا در آن جای گیرد.

این خودرو دارای ظرفیت دو سرنشین بوده و با هر شارژ تا 120 کیلومتر حرکت می‌کند. لاستیک‌های آن از شعاع گردش صفر برخوردار است که حرکت در طرفین را راحت کرده و خودرو می‌تواند به راحتی پارک دوبل را انجام دهد.

نمونه‌های پیش‌ساخت آن در حال حاضر در شهرهای اروپایی در حال آزمایش بوده و حضور آن در بازار برای سال 2013 با قیمت 10 هزار پوند تایید شده است.

سازندگان این خودرو آن را یک راه‌حل جدید برای حمل و نقل جدید شهری تحت عنوان مفهوم «خودروی شهر» خوانده‌اند.

اوایل سال جاری خوزه مانوئل باروسو، رییس کمیسیون اروپا، خودروی Hiriko Fold به عنوان یک راه‌حل برای بحران‌هایی که اقتصاد اروپا را به لرزه در آورده، ستایش کرد.

وی می‌گوید: "پروژه‌هایی از این قبیل نقش مهمی در واکنش به بحران‌ها از طریق ترکیب امکانات تجاری جدید با تولید اشتغال و نوآوری اجتماعی ایفا می‌کنند."

منبع: خبرگزاری ایسنا

کد خبر 182789
منبع: همشهری آنلاین

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز