همشهری آنلاین: در مدت برگزاری اجلاس سران کشورهای غیر متعهد، موزه هنرهای معاصر تهران، آثار گنجینه در بخش پاپ آرت واپ آرت را به نمایش گذاشته است و آثار هنرمندان ایرانی در بخش خوشنویسی و نقاشیخط نیز در معرض دید علاقمندان قرار دارد.

مرکز فرهنگی هنری

به گزارش همشهری آنلاین، احسان آقایی مدیر موزه هنرهای معاصر تهران در مورد آثار به نمایش در آمده در بخش خوشنویسی و نقاشیخط از هنرمندان ایرانی گفت: دراین بخش آثار با ارزش و شاخص هنرمندان این رشته از جمله آثاری از جلیل رسولی، نصرالله افجه‌ای‌، محمداحصایی، رضا مافی، حسین زنده رودی، فرامرز پیلارام و... رابه نمایش گذاشته‌ایم.

وی در مورد آثار پاپ آرت و اپ آرت نیز گفت: پاپ آرت از جنبش‌های هنری دهه 60 است و این جریان همه ارزشهای ذهنی و نظری را که مورد ستایش نقاشان انتزاعی آن زمان بود نفی کرده و به جای آن به بازشناسی، تحلیل و گاه صرفا شناسایی فرهنگ مصرفی جامعه می‌پردازد.

 

مدیر موزه هنرهای معاصر تهران درباره آثار اپ آرت نیز گفت: اپ آرت اصطلاحی در دهه60 بود که به نقاشی انتزاعی مشتق از آثار هنرمندانی چون جوزف آلبرز و ویکتور وازارلی اطلاق شد.

این سبک از خطاهای بصری ودیگر جلوه‌های دیدمانی بهره می‌گرفت و در آن عموما از رنگ‌های درخشان و انتزاعی هندسی و انتزاعی هندسی در هم فشرده استفاده می‌شد.

وی در پایان گفت: موزه هنرهای معاصر در زمان برگزاری اجلاس سران جنبش غیر متعهدها در روزهای سه‌شنبه 7 تا شنبه 11 شهریور ماه از ساعت 10 تا 18 پذیرای بازدید مهمانان جنبش سران غیر متعهدها است.

 

کد خبر 182692

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز