همشهری آنلاین: هدیه میلیاردی و بلاعوض پادشاه عربستان به سعد حریری، خشم مردم این کشور را برانگیخته است.

به گزارش واحد مرکزی خبر به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم ، سعد الحریری این هدیه 4 میلیارد دلاری را برای بازپرداخت بدهی ها، حل بحران مالی و اتمام پروژه های ناتمامش دریافت کرد.

مردم عربستان در شبکه‌های اجتماعی اینترنتی در واکنش به انتشار این خبر، اعطای چنین هدیه ای به سعد حریری را سرقت اموال ایتام توصیف کردند و از مسئولان سعودی به علت سرقت اموال مردم و بخشش آن به دیگران به شدت انتقاد کردند.

روزنامه الاخبار لبنان در مطلبی نوشت: این هدیه درحالی پرداخت می شود که میانگین بیکاری و فقر در عربستان افزایش یافته و همه جا سخن از وجود فساد و اختلاس در دستگاه های دولتی و ثروت اندوزی خاندان سلطنتی آل سعود به گوش می رسد.

به همین دلیل مردم عربستان از هدیه ای که عبدالله بن عبدالعزیز پادشاه این کشور به سعد حریری اعطا کرد، به خشم آمده اند.

شهروندی عربستانی به نام فارس ابی الخیل مبلغ اعطائی به سعد حریری را با کمکهای آمریکا به اسرائیل مقایسه کرد و گفت: مجموع کمکهای آمریکا به رژیم اسرائیل با وجود اهمیت زیادی که اسرائیل برای آمریکا دارد، در سال 2010 تنها 2 میلیارد و 800 میلیون دلار بود.

ابی الخیل خاطرنشان کرد: طبق آمار مربوط به بودجه کل عربستان؛ دولت ریاض در سال 2011 فقط 8 میلیارد و 900 میلیون ریال سعودی برای توسعه زیرساختها هزینه کرده است، در حالی که 15 میلیارد ریال به سعد حریری هدیه می دهد .

آنچه باعث تشدید ناراحتی مردم عربستان از هدیه اعطائی به سعد حریری شده است ، وضعیت اقتصادی و معیشتی نامناسب آنها است.

یک شهروندی عربستانی دیگر تاکید کرد: کودکان عربستانی به علت نبود تخت در بیمارستان های تخصصی جان خود را از دست می دهند و افرادی نیز از فقر و بیکاری رنج می برند؛ این در حالی است که 4 میلیارد دلار برای نجات دادن شرکت سعد حریری هدیه می شود.

شهروندی دیگر به نام خالد الحربی گفت: درآمدهای نفتی میلیاردی عربستان برای حل مشکلات مالی یک بیگانه به نام سعد حریری هدر می رود؛ آیا وقت آن نرسیده است که مردم عربستان از خواب ده ها ساله خود بیدار شوند؟

کد خبر 182552
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز