همشهری آنلاین: معاون فرهنگی اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به تخصیص صد میلیارد ریال اعتبار برای تشکیل سراهای قرآن و عترت در دانشگاه‌های کشور، گفت: حدود 30 هزار دانشجو در سال جاری از مزایای سفرهای زیارتی وزارت علوم استفاده خواهند کرد.

به گزارش ایسنا، دکتر غلامرضا خواجه سروی در حاشیه دومین دوره مسابقات قرآن کریم کارمندان دانشگاه‌های سراسر کشور، اظهار کرد: برای تشکیل سراهای قرآن و عترت دانشگاه‌ها صد میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه اعتبار صد میلیون تومانی تخصیص یافته برای تشکیل سراهای قرآنی تنها به دانشگاه‌های دولتی تعلق می‌گیرد، افزود: این مبلغ باید در حوزه پژوهش، آموزش و ترویج معارف قرآن کریم مصرف شود.

معاون فرهنگی وزارت علوم خاطر نشان کرد: با شکل‌گیری سراهای قرآن و عترت دانشگاه‌ها، در زمینه انتقال مسائل و معارف قرآنی از حوزه صرف تبلیغ و ترویج به حوزه آموزش و پژوهش و سبک زندگی اقدمات قابل توجهی انجام خواهد گرفت.

خواجه سروی با بیان اینکه دانشگاه‌ها موظف شدند فضایی را آماده کنند که دانشجویان جدیدالورود با زندگی دانشگاهی آشنا شوند، گفت: یک بخش آموزشی در دانشگاه وجود دارد که دانشجویان در این بخش مقررات آموزشی حاکم بر دانشگاه‌ها، نحوه درس خواندن و حضور در کلاس را آموزش می‌ببینند.

وی تصریح کرد: در بخش دیگر مسائل مربوط به زندگی خوابگاهی در حوزه‌های مشاوره، تربیت‌بدنی، زندگی در خوابگاه، وام دانشجویی و ... به دانشجویان آموزش داده می‌شود.

معاون فرهنگی وزارت علوم با بیان اینکه در حوزه فرهنگی برنامه‌های مفصلی برای دانشجویان تدارک دیده شده است، اظهار داشت: توانایی‌ها و تخصص‌های دانشجویان در حوزه‌های فرهنگی در بدو ورود سنجیده شده و در قالب پایش فرهنگی و اجتماعی دانشجویان در سال تحصیلی 91-92 مورد توجه مسئولین فرهنگی قرار خواهد گرفت.

خواجه سروی با اشاره به فعالیت‌ تشکل‌های دانشجویی گفت: این تشکل‌ها با حضور در برنامه‌های دانشگاه به عضوگیری پرداخته و آموزش‌ها و آگاهی‌های لازم در مورد کانون‌های فرهنگی هنری، کانون‌های اجتماعی، جمعیت‌های خیریه و نشریات دانشجویی را به دانشجویان جدیدالورود ارایه خواهند کرد.

وی افزود: نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها نیز با حضور در جمع‌های دانشجویی و پرداختن به بحث‌های مذهبی و دینی در مراسمات و موقعیت‌‌های مذهبی دانشگاهها، دانشجویان را با بخش‌های مذهبی دانشگاه، امور مذهبی، گفتمان‌های دینی و ... که در دانشگاه برگزار می شود آشنا می‌کنند.

معاون فرهنگی وزارت علوم با بیان اینکه نحوه ثبت‌نام و میزان سهمیه عمره دانشجویی تاکنون تغییری نداشته است، گفت: تصمیم بر این است که یک قسمت از سهمیه برای کسانی باشد که در حوزه فرهنگی، دینی یا انجمن‌های علمی به پیشرفت دانشگاه در این امور کمک می‌کنند و قسمتی از سهمیه نیز به صورت عمومی برای ثبت‌نام کنندگان در نظر گرفته شود.

مسابقات قرآن کارکنان دانشگاه‌های کشور از سوم شهریور در شاهرود آغاز شده است.

کد خبر 182507

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز