یکشنبه ۵ شهریور ۱۳۹۱ - ۰۶:۱۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: نمایشگاه گروهی «آمریکا خوشگله» به انتخاب ماهور طوسی، آغازگر فعالیت‌های گالری آران بعد از تعطیلات تابستانی است.

نمایشگاه آثار هنری

به گزارش ایسنا، در این نمایشگاه هنرمندانی چون محمد اسکندری، صفاالدین امامی، سپیده ترقی، حامد رشتیان، سیامک سریع القلم، پروین شکری، نسترن صفائی، کارابالو فرمان، ماهور طوسی، بهزاد هاتفی و علی هنرور حضور دارند.

ماهور طوسی در یادداشتی بر این مجموعه نوشته است: «این نمایشگاهی درباره آمریکا نیست، درباره‌ خودمان است، آنچه دوست داریم محقق شود، آنچه امیدوارمان می‌کند، درباره آنچه دلسردمان می‌کند، درنگی است برخودمان.

آمریکا بارها و بارها کشف شده است و همچنان تغییر می‌نماید.

در برخورد با آمریکا هر بار با تعابیر جدید و متناقضی رو به رو می‌شویم که بر ساخته ذهن ماست: سرزمین آرزوها، برهوت عاری از فرهنگ، ینگه دنیا، فرقی نمی‌کند.

بسته به این که در کجای این سیاره زندگی می‌کنیم، این تعابیر هم تغییر می‌کند. گویی تداوم حیات آن به باز تابش در جهان بیرون بسته است.

آمریکا محدود به مختصات جغرافیایی 77 درجه غربی و 39 درجه شمالی بین مدار قطبی شمالگان و مدار راس السرطان نیست، از هر جا که به آن نگاه می‌شود برداشت دیگری را به همراه می‌آورد و تو برای فهم خود و جایی که در آن ایستاده‌ای قهراً باید به آن بنگری.

این امتزاج هر بار در جایی و به نحوی متفاوت اتفاق می‌افتد، این بار در اینجا یعنی: در فاصله 11469 کیلومتری با مرکز آن».

این نمایشگاه روز جمعه  10 شهریور ماه در گالری آران به نشانی خردمند شمالی، خیابان دی، شماره 12 افتتاح می‌شود.

 

کد خبر 182305

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز