همشهری‌آنلاین: رییس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان خراسان رضوی به کاربران اینترنت در خصوص کلاهبرداری در سایت‌های آنلاین ساختگی هشدار داد.

به گزارش گروه دریافت خبر ایسنا - منطقه خراسان و به نقل از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ سید محسن عرفانی در خصوص اصطلاح کلاهبرداری اینترنتی گفت: هر طرح کلاهبرداری که در یک یا چند قسمت مختلف تشکیل دهنده اینترنت، نظیر اتاق گفت‌وگو(chat room) پست الکترونیک، بردهای پیغام یا وب سایت‎ها برای ارائه درخواست‏‌های ساختگی به قربانی مورد نظر ارائه می‌شود و یا معاملات ساختگی (جعلی) و یا انتقال درآمد حاصل از کلاهبرداری به موسسات مالی و یا موسسات وابسته به این طرح، کاهبرداری اینترنتی تلقی می‌شود.

وی عنوان کرد: در اینترنت تصمیمات تجاری، جستجوی اطلاعات و ارتباطات خصوصی خیلی سریع و ظرف چند ثانیه اتفاق می‌افتد، در حالی‏ که قبلا ساعت‌ها طول می‌کشید، امروزه انواع کلاهبرداری اینترنتی سریع‏‌تر از طرح‏‌های کلاهبرداری در گذشته انجام می‌شود. طرح‏‌های آنلاین مزایده و خرده فروشی که در سایت‏‌های آنلاین ساختگی ارائه می‌شود بیشترین کلاهبرداری را به خود اختصاص داده است.

هم‌چنین عرفانی افزود: طی بازدید‌های انجام شده از کافی‌نت‌های سطح استان به خصوص سطح شهر مشهد متاسفانه مشاهده شده که در بعضی از آنها تخلفاتی از جمله نصب کیلاگر جهت سرقت اطلاعات شخصی و هم‌چنین نگهداری اطلاعات شخصی افراد از جمله عکس‌ها و فتوکپی کارت ملی و شناسنامه و .. وجود داشته است که شهروندان می‌بایست دقت کافی در مراجعه به این نوع کافی‌نت‌ها را داشته باشند.

وی افزود: در این رابطه با کافی‌نت‌های فاقد مجوز و متخلف که اطلاعات شخصی دیگران را جهت سوء استفاده نگهداری می‌کردند برخورد قانونی شده است.

وی از شهروندان خواست به کافی نت‌های فاقد مجوز مراجعه نکنند و از ارائه اطلاعات شخصی به آنها جهت سوء استفاده احتمالی خودداری کنند.

کد خبر 182017
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز