چهارشنبه ۱ شهریور ۱۳۹۱ - ۰۹:۴۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: مروری بر جدیدترین لیست آلوده و پاک‌ترین استان‌های اینترنتی کشور گویای آن است که استان‌های تهران، آذربایجان شرقی و گیلان به ترتیب آلوده‌ترین و فارس، زاهدان و خوزستان به طور مشترک به عنوان پاک‌ترین استان‌های اینترنتی کشور به شمار می‌روند.

اینترنت

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، مروری بر جدیدترین لیست آلوده و پاک‌ترین استان‌های اینترنتی کشور گویای آن است که استان‌های تهران، آذربایجان شرقی و گیلان به ترتیب آلوده‌ترین و فارس، زاهدان و خوزستان به طور مشترک به عنوان پاک‌ترین استان‌های اینترنتی کشور به شمار می‌روند.

بنا بر آمارهای منتشر شده تیرماه امسال استان تهران با 41 مورد، آذربایجان شرقی 34 مورد و گیلان با 29 مورد ارسال کننده بدافزار به عنوان آلوده‌ترین استان‌های اینترنتی کشور معرفی شده‌اند.

همچنین ایلام با 26 مورد و قم با 19 مورد رتبه‌های چهارم و پنجم جدول آلوده‌های اینترنتی را از آن خود کرده‌اند. اما استان‌های فارس، زاهدان و خوزستان هم به طور مشترک با یک مورد ارسال کننده بد افزار موفق به کسب عنوان پاک‌ترین استان‌های اینترنتی شده‌اند و پس از آن‌ها استان‌های مرکزی، کرمانشاه به طور مشترک با 2 مورد دومین شهرهای پاک هستند.

اما بنا بر اعلام مرکز مدیریت امداد و هماهنگی عملیات رخدادهای رایانه‌یی (ماهر) در میان سایر شهرهای کشور در تیرماه امسال کرمان و خراسان رضوی سه مورد، قزوین شش مورد، بوشهر 11 مورد، سمنان 12 و مازندران 17 ارسال کننده بدافزار داشته‌اند.

تیرماه سال قبل آذربایجان شرقی با 153 مورد تهران با 141 مورد و یزد با 99 مورد‌ ‌آلوده‌ترین و قزوین با سه مورد پاک‌ترین استان اینترنتی کشور بوده است. خردادماه امسال هم تهران،‌ آذربایجان شرقی و قم آلوده‌ترین و بوشهر، سمنان و شهرکرد به طور مشترک پاک ترین استان‌های اینترنتی کشور بوده‌اند.

 

کد خبر 181870

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ارتباطات و فناوری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز