چهارشنبه ۱ شهریور ۱۳۹۱ - ۰۴:۳۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: احتمالا در دوران کودکی بارها از والدین خود شنیده‌اید که شنا و آب تنی کردن بلافاصله پس از خوردن غذا، خطرناک است و به بدن آسیب می‌رساند.

به گزارش ایسنا، پزشکان در یک مطالعه جدید این توصیه قدیمی را به لحاظ علمی تایید کرده و تاکید دارند که اگر قصد آب تنی کردن دارید بلافاصله پس از صرف غذا این کار را انجام ندهید و حداقل تا یک ساعت شنا کردن را به تعویق بیندازید.

به گفته کارشناسان، اگر بلافاصله بعد از خوردن غذا به شنا بروید عضلاتتان در معرض خطر انقباض ناگهانی قرار می‌گیرند و احتمال غرق شدن، تشدید می‌شود که این امر به جریان خون در بدن مربوط می‌شود.

به گزارش پایگاه اینترنتی لایف لیتل میستریز، پزشکان می‌گویند وقتی شما خوراکی یا غذا می‌خورید بدنتان به طور خودکار جریان خود را در عضله معده‌تان افزایش می‌دهد تا به فرایند هضم غذا، کمک کند. هرچه حجم غذایی که خورده‌اید بیشتر باشد، معده شما به خون اکسیژن‌دار بیشتری برای هضم غذا نیاز پیدا می‌کند و این وضعیت بدان معنی است که مقدار اکسیژن موجود در عضلات دست‌ها و پاها کاهش پیدا می‌کند.

این در حالی است که در هنگام ورزش کردن مانند شنا، دوچرخه سواری یا دویدن دست و پاها به اکسیژن بیشتری احتیاج پیدا می‌کنند. به این ترتیب اگر بلافاصله بعد از خوردن غذا، برای شنا کردن اقدام کنید، عضلات بدنتان با کمبود جدی اکسیژن مواجه می‌شوند که نتیجه افزایش خطر انقباض ماهیچه‌ها و در نهایت غرق‌شدگی است.

 

کد خبر 181817
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز