همشهری آنلاین: نخست وزیر رژیم صهیونیستی در اعتراض به حضور تانک‌های مصری در صحرای سینا از مصر خواست تانک‌های خود را از این منطقه خارج کند.

نتانیاهو خواستار خروج تانک‌های مصری از صحرای سینا شد

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری فرانسه، روزنامه صهیونیستی «معاریو» در شماره روز سه شنبه نوشت که «بنیامین نتانیاهو» به تازگی با ارسال پیامی، از قاهره خواسته است تانک‌های خود را هرچه سریع‌تر از شبه جزیره سینا خارج کند.

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در این پیام از مقامات مصری خواسته است، مطابق پیمان صلح کمپ‌دیوید اعزام نیروهای کمکی به صحرای سینا بدون هماهنگی قبلی با اسرائیل را متوقف کنند.

این روزنامه در ادامه نوشت: با توجه به وخامت روابط دستگاه‌های امنیتی اسرائیل و مصر این پیام را تل‌آویو با میانجیگری کاخ سفید ارسال کرده است.

معاریو به نقل از یکی از مقامات ارشد صهیونیستی نوشت: تل‌آویو از حضور تانک‌های مصری در شمال سینا نگران است و آن را نقض آشکار توافقنامه صلح می‌داند.

دفتر نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی از هرگونه اظهار نظر در این ارتباط خودداری کرد.

معاریو در ادامه گزارش خود تاکید کرد که رهبران اسرائیل از آن بیم دارند که مصر از اوضاع برای باقی نگاه داشتن تانک‌ها و نیروهای نظامی خود به صورت دایم در صحرای سینا استفاده کند، هر چند مقامات اسرائیلی می‌دانند تهاجم نیروهای مصر به نفع منافع اسرائیل است، زیرا هدف از آن فعالانی است که همچنین می‌خواهند به اسرائیل حمله کنند.

این روزنامه افزود: مقامات اسرائیلی علاوه بر این به تازگی به ارتش مصر اجازه داده‌اند که از بالگرد جنگی در صحرای سینا استفاده کند.

مصر اعلام کرده است که برای سرکوب گروه‌های تکفیری در شبه جزیره سینا به این منطقه تانک اعزام کرده است.

کد خبر 181753
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز