سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۳۸۵ - ۱۶:۴۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: سازمان حمل و نقل جاده‌ای وزارت راه وترابری در گزارشی آخرین وضع راه‌های کشور را اعلام کرد.

بر اساس گزارش امروز سه‌شنبه این سازمان، بارش برف در محورهای ارتباطی استانهای آذربایجان شرقی ، غربی ، اردبیل و کردستان ادامه دارد، بارش برف در مسیرهای کوهستانی این استانها توام با کولاک است.

محور مهاباد - برهان در استان آذربایجان غربی به علت کولاک شدید تا اطلاع بعدی بسته اعلام شده ،ارتفاع برف در برخی نقاط این استانها به ‪۶۰‬ سانتی‌متر می‌رسد .

همچنین محور - جاسک - بندرعباس واقع در جنوب استان سیستان و بلوچستان به علت طغیان رودخانه‌های مسیر تا اطلاع بعدی مسدود می‌باشد.

براساس این گزارش ، در حال حاضر با تلاش عوامل راهداری سایر راه‌های اصلی کشور باز است و از این نظر مسیر دیگری مسدود اعلام نشده است .

وزارت راه به رانندگانی که قصد عبور از محورهای کوهستانی و برفگیر کشور را دارند ،توصیه کرد وسیله نقلیه خود را به تجهیزات و لوازم ایمنی زمستانی مجهز نمایند.

این گزارش می‌افزاید: به علت انجام عملیات راهداری در مسیرهای باند دوم محور دامغان - سمنان از ابتدای محور تا کیلومتر پنج از روز چهارشنبه ‪۲۳‬ اسفندماه جاری به بهره برداری رسیده و زیر عبور ترافیک قرار گرفت .

براین اساس تا حدود دو کیلومتر بعداز آن ( زائر سرای دامغان ) مسیر دو طرفه و دوباره تا سمنان به صورت یک طرفه زیر عبور می‌باشد.

همچنین در مسیر جیرفت - سه راهی دارزین - بم به علت اصلاح نقطه حادثه خیز تقاطع دهبکری این مسیر روز چهارشنبه ‪ ۱۸‬بهمن ماه گذشته تا اطلاع بعدی مسدود می‌باشد و تردد وسایل نقلیه از طریق محور جیرفت - سه راهی ابارق - بم انجام می‌شود.

در استان سمنان نیز به علت سهولت در امر تردد وسایل نقلیه و افزایش ایمنی عبور و مرور، کمربندی شهرهای سمنان ، شاهرود و میامی از تاریخ ‪۲۵‬ اسفندماه جاری تا پایان تعطیلات نوروز سال ‪ ۸۶‬به صورت یک طرفه زیر عبور ترافیک خواهد بود.( عبور یک جهت ترافیک از داخل شهر انجام خواهد شد) در استان خراسان جنوبی در کیلومتر ‪ ۱۰۰‬محور سربیشه - نهبندان به منظور احداث پل زیر گذر از روز یکشنبه ‪ ۱۵‬بهمن ماه گذشته تا اطلاع بعدی تردد وسایل نقلیه از طریق کنار گذر احداثی انجام خواهد شد.

سازمان راهداری از رانندگان خواست به علایم منصوبه توجه و با احتیاط کامل از مسیر کنار گذر عبور کنند.

همچنین در مسیر بیرجند - نهبندان در کیلومتر ‪ ۲۵‬و ‪ ) ۷۰‬ورودی استای سلم‌آباد) به منظور احداث پل زیرگذر کماکان تا اطلاع بعدی تردد وسایل نقلیه از طریق مسیرهای انحرافی احداث شده انجام می‌شود.

این گزارش می‌افزاید:در کیلومتر ‪ ۷۷‬محور بندر لنگه - بستگ واقع در استان هرمزگان به دلیل تعمیر و مرمت دال پل ‪ ۱۱‬متری هفت دهانه تا اطلاع بعدی تردد وسایل نقلیه از طریق کنارگذر انجام خواهد شد.

کد خبر 18157

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ثبت نام و قیمت خودرو

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز