همشهری آنلاین: مشاور سازمان سنجش آموزش کشور با بیان اینکه آزمون کارشناسی ناپیوسته پنجشنبه 2 شهریور برگزار می‌شود، گفت:‌ آزمون تجمیع شده کارشناسی ناپیوسته دانشگاه‌ آزاد اسلامی و دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی با شرکت بیش از 424 هزار و 724 نفر برگزار می‌شود.

دکتر حسین توکلی مشاور عالی سازمان سنجش در گفت‌وگو با خبرنگار «دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) با اشاره به جزئیات برگزاری آزمون کارشناسی ناپیوسته دانشگاه‌ آزاد، اظهار کرد: با توجه به سیاست‌های وزارت علوم و دانشگاه آزاد مقرر شد که آزمون کاردانی به کارشناسی ناپیوسته سال 91 به صورت تجمیع شده و متمرکز برگزار شود، بر این اساس ثبت‌نام از متقاضیان این آزمون در تیر ماه انجام شد که طی آن 424 هزار و 724 نفر ثبت نام کردند و از این تعداد 42،44 درصد زن و 57،56 درصد مرد بودند.

وی با بیان اینکه اطلاعیه سازمان سنجش در رابطه با تاریخ و نحوه پرینت از کارت ورود به جلسه در سایت سازمان سنجش منتشر شده است گفت: کارت شرکت در این آزمون از روز دوشنبه 30 مرداد ماه برای مشاهده و پرینت بر روی سایت سازمان سنجش به نشانی www.sanjesh.org قرار خواهد گرفت.

به گفته وی بر اساس برنامه زمانی پیش بینی شده آزمون کارشناسی ناپیوسته سال 91 در 93 کد رشته امتحانی و در 135 شهرستان کشور در روز پنج شنبه دوم شهریور ماه برگزار خواهد شد. بنابراین داوطلبان برای حضور در جلسه باید پرینت کارت آزمون و اصل کارت ملی و شناسنامه عکس دار به همراه داشته باشند.

دکتر توکلی با اشاره به برگزاری آزمون اظهار کرد: آزمون داوطلبان 33 کد رشته در صبح پنج شنبه دوم شهریور با شرکت 214 هزار و 491 داوطلب و آزمون 60 کد رشته امتحانی دیگر در بعد از ظهر پنج شنبه دوم شهریور با شرکت 210 هزار و 233 داوطلب برگزار خواهد شد.

دکتر توکلی تصریح کرد: آزمون برای رشته‌های پزشکی شامل دروس عمومی پایه (رشته‌های علوم آزمایشگاهی و اتاق عمل) و اختصاصی و برای رشته‌های امتحانی سایر گروه‌ها شامل دروس آزمون عمومی و خصوصی می‌باشد.

مشاور سازمان سنجش در خاتمه با بیان اینکه داوطلبان برای حضور در جلسه باید از آوردن وسایل اضافی خودداری کنند، اظهار کرد: آزمون‌های صبح راس ساعت هفت و نیم و بعد از ظهر راس ساعت 15 آغاز خواهد شد. بنابراین درب‌های ورود به جلسه صبح‌ها ساعت 7 و بعد از ظهر ساعت 14:30 بسته خواهد شد.

جزییات آزمون کاردانی فنی و حرفه‌ای

آزمون دوره کاردانی نظام جدید دانشگاه فنی و حرفه‌ای و موسسات آموزش عالی غیر انتفاعی روز جمعه 3 شهریور ماه برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار دانشگاهی ایسنا، کارت شرکت در آزمون کلیه داوطلبان از روز دوشنبه 30 مرداد برای مشاهده و پرینت بر روی سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی www.sanjesh.org قرار می‌گیرد.

براین اساس، کلیه داوطلبان متقاضی شرکت در آزمون، برای پرینت کارت شرکت در آزمون بایددر تاریخ تعیین شده به سایت اینترنتی سازمان مراجعه نموده و با وارد نمودن اطلاعات مندرج بر روی کارت اعتباری ثبت‌نام خود و شماره شناسنامه و یا شماره پرونده، کدرهگیری و شماره شناسنامه یک نسخه پرینت از کارت شرکت در آزمون تهیه کنند.

بر این اساس، آزمون برای 21 کد رشته امتحانی شامل کد‌رشته‌های امتحانی 11 (الکترونیک)،12 (الکتروتکنیک)،13 (ماشین الکتریکی)،15 (ساخت وتولید)،16 (نقشه کشی عمومی)،17 (مکانیک خودرو)،18 (صنایع فلزی)،19 (تاسیسات)،20 (صنایع چوب و کاغذ)،21 (چاپ )،22 (ساختمان)،23 (نقشه کشی معماری)،24 (نقشه برداری)،25 (صنایع شیمیایی)،26 (صنایع نساجی)،27 (متالورژی)،28 (سرامیک)،29 (معدن)،30 (ناوبری)،31 (الکترونیک ومخابرات دریایی) و 32 (مکانیک موتورهای دریایی) در صبح روز جمعه 3 شهریور و آزمون برای 20 کد رشته امتحانی دیگر شامل کدرشته‌های امتحانی 14 (کامپیوتر)،33 (حسابداری بازرگانی)،34 (اموردامی)،35 (کودکیاری)،36 (مدیریت خانواده)،37 (طراحی دوخت)،38 (تربیت بدنی)،39 (گرافیک)،40 (هنرهای تجسمی)،41 (فرش دستباف)،42 (قملزنی)،43 (اموردامی)،44 (گاوداری صنعتی)،45 (مرغداری صنعتی)،46 (آبزیان)،47 (پرورش زنبور عسل)،48 (امور زراعی و باغی)،49 (گل و گیاهان زینتی)،50 (ماشینهای کشاورزی) و 51 (صنایع غذایی) در بعدازظهر جمعه 3 شهریور برگزار می‌شود.

همچنین اگر با توجه به اطلاعات مندرج بر روی کارت شرکت در آزمون، چنانچه داوطلبان مغایرتی در اطلاعات مندرج در نام خانوادگی و نام، سال تولد، شماره شناسنامه، شماره ملی، استان محل اخذ دیپلم، کد و عنوان محل‌های انتخابی کارت شرکت در آزمون مشاهده نمودند، لازم است برای اصلاح مورد یا موارد مذکور حداکثر تا 2 شهریور منحصراً به سایت اینترنتی سازمان سنجش مراجعه و با ورود به قسمت ویرایش اطلاعات نسبت به اصلاح موارد اقدام کنند، در صورتی که نسبت به بندهای (جنس، دین، معلولیت و زبان امتحانی) تفاوتی مشاهده نمودند ضروری است از روز چهارشنبه اول تا پنجشنبه 2 شهریور به نماینده سازمان سنجش مستقر در باجه رفع نقص حوزه مربوطه که در سایت سازمان منتشر شده مراجعه کنند.

به گزارش ایسنا،‌ داوطلبان برای حضور در جلسه آزمون باید پرینت کارت شرکت در آزمون، اصل کارت ملی و یا اصل شناسنامه عکسدار را به همراه داشته باشند.

جدول مراکز برگزاری آزمون و حوزه‌های رفع نقص کارت آزمون در سایت سازمان به نشانی www.sanjesh.org آمده است.

کد خبر 181557
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز