همشهری آنلاین: رئیس جمهور: تنظیم روابط ایران و عربستان بسیار مهم و بر تحولات جهان اسلام و منطقه اثرگذار است که امیدواریم اتفاقات مهمی در آینده روابط این دو کشور ایجاد شود.

ahmadinejad mecca

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت، محمود احمدی نژاد ظهر پنجشنبه در جمع خبرنگاران در فرودگاه مهرآباد با بیان این مطلب گفت: این که مواضع کشورمان تا چه اندازه در دستور کار سیاست مداران قرار گرفته و قرار گیرد نیازمند زمان و کار است که باید همه دلسوزان کشور و کسانی که تریبون دارند، این روند را پیگیری و دنبال کنند.
وی افزود: در این نشست، مواضع کشورهای شرکت کننده اعلام شد و مواضع کشورمان نیز به درستی و با شفافیت تبیین گردید.
احمدی نژاد با بیان این که این نشست برای بررسی تحولات منطقه و حل مشکلات جهان اسلام برگزار شده بود، ادامه داد: تحولات منطقه بسیار سریع و عمیق هستند و دولت‌های گوناگون و شخصیت های حاضر در این نشست نیز تحلیل های متفاوتی ارائه دادند که بر اساس آن تحلیل ها موضع گیری می‌کنند.
رئیس جمهور کشورمان گفت: ملت ما تحلیل روشنی از این تحولات دارند و به نظرم حضور در این نشست لازم بود تا این تحلیل در یک اجلاس رسمی اعلام و ثبت شود.
وی با بیان این که تحولات امروزی مقطعی نیست و ادامه دار است ، تصریح کرد: ما ارتباطات و حضور در نشست‌های این چنینی را برای بیان رسمی مواضعمان ادامه خواهیم داد.
رئیس جمهور ادامه داد: در حاشیه این اجلاس، نشست‌های دو جانبه مهمی داشتیم که بحث های جدی و مفصلی انجام گرفت و پایه خوبی برای ادامه همکاری‌ها و گفت‌وگوهای کشورمان با کشورهای عضو سازمان گذاشته شد.
احمدی نژاد با اشاره به اهمیت دو کشور ایران و عربستان در منطقه تصریح کرد: روابط ایران و عربستان روابط ویژه است که همواره در طول این 33 سال گذشته دارای نوساناتی بوده است.
وی خاطر نشان کرد: تنظیم روابط ایران و عربستان بسیار مهم و بر تحولات جهان اسلام و منطقه اثرگذار است که امیدواریم اتفاقات مهمی در آینده روابط این دو کشور ایجاد شود.
رئیس جمهور در ابتدای سخنان خود با تسلیت حادثه زلزله استان‌های شمال غرب کشورمان گفت: این حادثه را به بازماندگان و خانواده‌های آنان تسلیت و برای شادی روح درگذشتگان از خداوند متعال طلب مغفرت دارم.
وی تاکید کرد: در تمام لحظات سفر و زیارت خانه خدا، نائب زیاره همه ملت ایران بودم.

کد خبر 181359

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز