مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۲۵ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۰:۱۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: معاون خدمات شهری شهرداری تهران اقدامات ویژه شهرداری در برگزاری اجلاس سران کشورهای غیر متعهد و همچنین نماز عید فطر و راهپیمایی روز قدس را تشریح کرد.

به گزارش همشهری آنلاین، مهندس مجتبی عبداللهی درنشست خبری که امروز برگزار شد با اشاره به اهمیت برگزاری این اجلاس در کشور افزود: مسیر فرودگاه مهرآباد و فرودگاه امام خمینی (ره) تا محل برگزاری اجلاس و اسکان مسافران، به صورت ۳۶۰ درجه فیلمبرداری شده و تمامی اشکالات معابر و سطح خیابان‌ها مورد استخراج قرار گرفته که در حال رفع آن هستیم.

وی با بیان اینکه وضعیت ایران در شرایط تحریم برای دیگر کشور‌ها مهم است به دیگر اقدامات شهرداری تهران اشاره کرد و افزود: به مناطق ۲۲ گانه به ویژه ۱۴ منطقه درگیر با برگزاری اجلاس، موارد ویژه‌ای ابلاغ شده تا اقدامات لازم را انجام دهند.

عبدالهی به اقدامات سازمان زیباسازی اشاره کرد و گفت: انجام تبلیغات محیطی به ۳ زبان فارسی، عربی و انگلیسی، زیباسازی و تعیین مسیر ورودی و خروجی اجلاس، نصب نقشه تهران و ارائه اطلاعات درخصوص پایتخت با نگاه فرهنگی ازجمله این اقدامات است همچنین پرچم ۱۲۰ کشور غیر متعهد خریداری شده و در مکان‌های مورد نظر نصب خواهد شد. میدان آزادی، به دلیل قرار گرفتن در مسیر فرودگاه، یکی از این مکان هاست.

سازه خلیج فارس در تهران

نماینده شهرداری تهران در برگزاری اجلاس غیر متعهد‌ها در ادامه گفت: سازه‌هایی با محتوای خلیج فارس، انرژی هسته‌ای، پرچم ایران و آرم اجلاس نیز در سطح شهر نصب می‌شوند همچنین چند پرچم ایران با ارتفاع ۷۰ متر در چند نقطه شهر نصب می‌شود.

وی با بیان اینکه بیلبورد‌ها و سازه‌های تبلیغاتی سطح شهر در خدمت اجلاس خواهند بود اظهار کرد: ساماندهی سازه‌های تبلیغاتی، پاکسازی و رنگ آمیزی عرشه‌های پل، نور‌پردازی پل‌های عابر و پل‌های اتوبان‌ها نیز در حال انجام است. همچنین محدوده هتل‌های تهران که مهمانان اجلاس در آن‌ها مستقر خواهند بود نیز ساماندهی می‌شوند.

معاون خدمات شهری شهرداری تهران به اقدامات سازمان پارک‌ها نیز اشاره کرد و گفت: در ۳ مکان تعیین شده، آرم اجلاس با فرش گل در مسیر برگزاری اجلاس، ایجاد می‌شود. فضای سبز مهرآباد به مساحت ۴۷ هزار متر درحال بازسازی است. ایجاد ۱۰ تپه گل به مساحت ۱۰۰۰ متر، ۳۱ هزار متر مربع چمن کاری، کاشت ۷ هزار اصله چنار، کاشت ۱۴۵ هزار بوته نشاء فصلی و.. در حال انجام است.

عبداللهی ادامه داد: ساماندهی و زیباسازی محدوده بزرگراه خلیج فارس به طول ۱۲ کیلومتر در مسیر فت و برگشت، نیز از جمله اقدامات در حال انجام است.

وی با بیان این که کل اتوبان‌های واقع شده در مسیر لکه گیری خواهند شد افزود: بیش از ۴۰ هزار تن روکش آسفالت در برخی اتوبان‌ها به اجرا درخواهد آمد. بزرگراه چمران، محمد علی جناح، شیخ فضل ا..، همت، نیایش و.. از جمله این مسیرهاست که مورد لکه گیری و آسفالت قرار می‌گیرند.

آمادگی مترو در زمان اجلاس

خدمات شهری شهرداری تهران به آمادگی مترو در زمان برگزاری اجلاس اشاره کرد و گفت: تعدادی از قطارهای تازه ترخیص شده در خط قرار خواهد گرفت و شرکت مترو در حال انجام اقدامات لازم برای بازدید احتمالی مهمانان شرکت کننده از این مجموعه است.

وی افزود: علائم ترافیکی در سطح شهر نیز نصب می‌شود همچنین خط کشی با رنگ گرم در تمام مسیر‌ها، نصب و بهسازی گاردریل‌ها، استقرار راهنمایان با لباس متحدالشکل از جمله دیگر اقدامات است.

عبداللهی گفت: سیستم دوربین و اتاق کنترل ترافیک نیز در اختیار دستگاه‌های مختلف درطول برگزاری اجلاس قرار خواهد گرفت. همچینن ۵۰ اتوبوس نو و تازه ترخیص شده نیز دراین مدت مورداستفاده قرار خواهد گرفت.

جمع آوری متکدیان از سطح شهر

نماینده شهرداری تهران در برگزاری اجلاس غیر متعهد‌ها در خصوص جمع آوری متکدیان در زمان برگزاری اجلاس اظهار داشت: در سال جاری این مسولیت به اداره کل خدمات شهری واگذار شده و شورا نیز اعتبار مشخصی برای جمع آوری متکدیان در تهران تخصیص داده است. در زمان برگزاری اجلاس نیزاین کار با شدت بیشتری صورت می‌گیرد و مناطق تلاش شبانه روزی خواهند داشت.

وی در پاسخ به این سوال که شنیده می‌شود در محدوده برگزاری اجلاس تنها از تاکسی‌های مدل بالا استفاده شود گفت: مسولیت این مسایل با ما نیست و من نیز چنین چیزی نشنیده‌ام البته تنها آماده سازی شهر وظیفه ایست که بر دوش شهرداری تهران است البته احتمال دارد از خودروهای ویژه‌ای برای سران استفاده شود

عبداللهی در خصوص هزینه صرف شده در آماده سازی شهر برای برگزاری اجلاس گفت: هنوز در خصوص میزبان هزینه‌ها به جمع بندی نرسیده‌ایم اما از دولت و ستاد برگزاری اجلاس نیز تقاضای کمک کرده‌ایم.

روز عید فطر و تهران

وی در بخش دیگری از سخنان خود به اقدامات شهرداری در برگزاری راهپیمایی روز قدس و نماز عید فطر نیز اشاره کرد و اظهار داشت: بیش از ۲۵۰۰ اتوبوس، ۷۰ دستگاه ون و ۸۰۰ تاکسی در ۱۲ مسیر اصلی، برای انتقال نمازگزاران به دانشگاه تهران آماده خواهند بود. همچنین متروی تهران از ساعت ۳۰: ۵ صبح روز عید فطر خدمات رسانی خود را آغاز می‌کند.

معاون خدمات شهری شهرداری افزود: اداره مهندسی و ایمنی ترافیک نیز که در ستاد برگزاری نماز نام خوانده می‌شود، مکان‌های مورد نظر برای پارک خودروی نمازگزاران را تعیین کرده است. پارکینگ کاوه، حافظ، لاله و سپهبد قرنی و همچنین رینگ محدوده دانشگاه برای این منظور تعیین شده است که البته خواهشمندیم نمازگزاران تا حد امکان با وسایل نقلیه عمومی مراجعه کنند.

وی در ادامه به اقدامات سازمان پارک‌ها و فضای سبز دراین روز اشاره کرد و گفت: گل آرایی جایگاه، زیباسازی محیط، بازپیرایی باغچه‌های محدوده دانشگاه و همچنین داخل محوطه دانشگاه تهران برای روز عیدفطر توسط این سازمان انجام می‌شود.

عبداللهی با اشاره به بازپیرایی کامل محدوده دانشگاه تهران توسط منطقه ۶ شهرداری اظهار کرد: سرویس‌های بهداشتی پرتابل در مکان‌های تعیین شده برای روز قدس و نماز عید فطر مستقر خواهند شد. همچنین شرکت بیمه شهر بیمه نامه راهپیمایان و نمازگزاران را صادر خواهد کرد.

معاون خدمات شهری شهرداری با بیان اینکه ستاد مستقر در محل برگزاری مراسم بصورت ۲۴ ساعته اقدامات مورد نظر را بررسی می‌کند تصریح کرد: مسولان ستاد برگزاری نماز جمعه از عملکرد شهرداری تهران که به واسطه وظیفه خود دراین ستاد حضور دارد، تقدیر و تشکر داشته‌اند.

کد خبر 181280
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز