همشهری‌آنلاین: مهرداد سرافراز، خواننده سرود معروف پهلوان ایرانی یا یاعلی که این روزها از شبکه‌های مختلف سیما به کرات پخش می‌شود از چگونگی ساخت این اثر و ویژگی‌های‌آن سخن گفت.

به گزارش همشهری‌آنلاین دکتر مهرداد سرافراز که سابقه‌ای طولانی در خواندن سرود‌های ورزشی دارد و سرود پهلوان ایرانی را نخستین بار و همزمان با اعزام کاروان المپیک در آکادمی المپیک و در حضور رئیس جمهور، وزیر ورزش و جوانان و کاروان اعزامی خواند درباره ویژگی‌های این اثر گفت: از دو ماه قبل شروع به کار کردیم. در استودیو راگا توسط آقای ایمان حجت که میکس و مستر کار را بر عهده داشتند.

 او درباره ویزگی های شعری این اثر گفت: از جمله مضامینی که در شعر به کار رفته می توان به یادی  ظریفانه از  شهیدان همت و جهان آرا سخن گفت و این که واژه «یاعلی» به صورت تکرار پذیر در آن آمده است و در تدوین آن هم از صحنه هایی از شهید همت، جهان آرا و پلاک یک شهید که امروز تبدیل به یک مدال طلا شده استفاده شده است.

  او که  چند سال قبل سرود جام جهانی فوتبال را در استادیوم آزادی سپس سرود تجلیل از قهرمانان و ورزشکاران سه دهه انقلاب را  در برج میلاد اجرا کرده بود درباره ضبط اثر تازه خود گفت:جمع نوازنده های ارکستر سمفونیک در این کار نواختند و کار به صورت سمپل نیست و با هزینه بسیار و همه به صورت آکوستیک نواخته شده است. ضمن آنکه گروه کر هم به صورت کامل در این کار مورد استفاده قرار گرفته  و مراحل تولید آن دو ماه و مراحل تدوین آن هم شش روز طول کشیده است.

مهرداد سرافراز

 به گفته آقای سرافراز آهنگساز ی اثر را  امید حجت و دستیار آهنگساز  و ناظر ضبط امیر حسین بخشی  بود که روی ترانه ای از  علیرضا دلخوش  با تدوینیعقوب غفاری انجام شد.

زمان این سرود 4 دقیقه و 46 ثانیه  متن شعر آن هم به شرح زیراست.

شیرمرد ایرانی با دلی پر از ایمان عازم ظفرگشته یاعلی علی گویان

همتت جهان آرا،پهلوان دلهایی ، پوریای تاریخ است رادمرد ایرانی

در هجوم توفان‌ها شوکت دماوندی ، در حریم پاکی‌ها موج‌های اروندی

در حریم جانبازی، رهرو شهیدانی،خون سرخ ایثار است،در مرام ایرانی

ناگهان زمین لرزید ، پوریا به میدان شد،‌آسمان زمین آمد، لحظه‌ها گریزان شد

آفرین بر این غیرت ، عشق را عیان کردی‌،مرحبا که ایران را برتر جهان کردی

در سرای جانبازان جاودانه می‌مانی، ای جوان ایرانی ، پهلوان ایرانی

 

کد خبر 181014
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز