دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۳۸۵ - ۱۰:۰۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: خط لوله انتقال گاز جمهوری اسلامی ایران به ارمنستان با حضور محمود احمدی‌نژاد و روبرت کوچاریان رییسان‌جمهور دو کشور، در منطقه مرزی میان ایران و ارمنستان به طور رسمی افتتاح شد.

به گزارش ایرنا، در این مراسم علاوه بر رئیسان جمهور دو کشور، جمعی از مسئولان شرکت گاز، پیمانکاران ایرانی و ارمنی و تعدادی از نمایندگان رسانه‌های ایران و ارمنستان حضور داشتند.

رئیس‌جمهور ارمنستان در مراسم بهره‌برداری از این طرح از اهتمام جمهوری اسلامی در خصوص احداث خط لوله انتقال گاز ایران به ارمنستان قدردانی کرد.

قرار است پس از افتتاح رسمی این خط لوله، رئیسان جمهور دو کشور با حضور در ساختمان گمرک ارمنستان قراردادهای مربوط به این خط لوله را امضا کنند.

با بهره‌برداری از خط لوله انتقال گاز ایران به ارمنستان در مراحل ابتدایی تا ‪ ۴۰۰‬میلیون مترمکعب گاز در سال به این کشور انتقال می‌یابد که این میزان به تدریج تا ‪ ۲/۵‬میلیارد متر مکعب گاز در سال قابل افزایش است.

رئیس جمهور شهر امروز دوشنبه 28 اسفند، به منظور شرکت در مراسم رسمی بهره‌برداری از خط لوله انتقال گاز ایران به ارمنستان از مرز شهر اگاراک وارد خاک ارمنستان شده و مورد استقبال همتای ارمنستانی خود قرار گرفته بود.

کد خبر 18099

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز