شنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۳:۱۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: معاون نخست وزیر ترکیه در اظهاراتی قابل تامل عنوان داشت که آنکارا هر اقدامی که نیاز باشد برای مقابله با ایران انجام می‌دهد.

بلند آرینج ترکیه

به گزارش مهر به نقل از روزنامه تودی زمان، "بلند آرینچ" که در جمع خبرنگاران سخن می‌گفت در ادامه افزود : مواضع ایران در قبال ترکیه موجب ناراحتی مقامات آنکارا شده است.

 معاون نخست وزیر ترکیه در ادامه اظهارات خود مدعی شد: نه فقط در موضوع سوریه بلکه در برخی موارد مواضع اتخاذ شده از سوی حکومت ایران ما را ناراحت کرده است.

 آرینچ افزود: منظور من رفتار ناراحت کننده ایران است و ترکیه هر اقدامی را که لازم باشد برای مقابله با تهدید ایران انجام می‌دهد.

 وی همچنین مدعی شد که افزایش حملات حزب کارگران کردستان (پ.ک.ک) در جنوب ترکیه با حمایت ایران انجام می‌شود.

 آرینچ مدعی شد: اطلاعاتی به دست ما رسیده که اعضای پ.ک.ک از داخل ایران وارد ترکیه می‌شوند. بنابر ادعای این مقام ترک، اعضای پ.ک.ک در کمپی به نام"سهیدان"در داخل ایران مستقر هستند و برای انجام عملیات ابتدا به کردستان عراق رفته و سپس از آنجا وارد ترکیه می‌شوند.

 به نوشته تودی زمان، کمپ سهیدان درنزدیکی منطقه‌ای به نام "سمیدنلی" در استان هاکاری ترکیه قرار داد واعضای پ.ک.ک از آن به عنوان یک منطقه امن استفاده می‌کنند.

 در ادامه این گزارش امده است: سمیندلی منطقه‌ای است که بر اساس گزارش‌های موجود پ.ک.ک قصد دارد از آنجا جنبشی همانند بیداری اسلامی در کشورهای عربی را آغاز کند.

کد خبر 180702
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز