مابه‌‌التفاوت سهمیه بنزین معلولان تا پایان مرداد پرداخت می‌شود.

بنزین

همایون هاشمی، رئیس سازمان بهزیستی به ایسنا گفت: مابه‌التفاوت سه ماهه نخست سهمیه بنزین معلولان با بنزین آزاد از محل اعتبارات داخلی سازمان بهزیستی کشور در پایان مردادماه پرداخت می‌شود.هاشمی توضیح داد:مابقی سهمیه بنزین با اعتبار اخذ شده از معاونت نظارت راهبردی و برنامه‌ریزی ریاست‌جمهوری پرداخت می‌شود. در زمینه اختصاص بودجه مشکلی با این معاونت نداریم.

هاشمی خرداد‌ماه در نشست خبری خود اعلام کرده بود که دادن سهمیه سوخت به معلولان تکلیف سازمان بهزیستی نیست، بلکه سازمان بهزیستی متولی فراهم‌کردن زمینه‌های ورود معلولان در عرصه‌های اجتماعی است، اما از آنجایی که آیین‌نامه سهمیه سوخت معلولان قابلیت اجرا ندارد، بدین‌منظور سازمان بهزیستی تصمیم گرفت تا مابه‌التفاوت سوخت معلولان را به‌صورت ماهانه در اختیار آنها قرار دهد.

او در همان جلسه با اشاره به واریز مابه‌التفاوت 15هزار تومانی سهمیه سوخت معلولان کشور از ابتدای تیرماه عنوان کرد: پرداخت سهمیه سوخت معلولان طی 27‌ماه گذشته تکلیف بهزیستی نیست و چرا اصرار به نظام‌های قدیمی می‌شود، وقتی که می‌توان با پرداخت 15هزار تومان مابه‌التفاوت سوخت، خدمات‌ بیشتری به معلولان ارائه داد.

برای تعیین سهمیه سوخت معلولان در سال 87 یک کارگروه ویژه از طرف ریاست‌جمهوری تشکیل شد که این کارگروه سهمیه روزانه 50هزار لیتر بنزین را برای معلولان تصویب کرد. سهمیه درنظر گرفته شده دو سال پیاپی 87 و 88 به‌صورت کارت‌های سوخت در اختیار معلولان قرار گرفت. در واقع دو سال هم کار به همین روال طی شد اما با وجود اینکه مصوبه‌های این کارگروه هنوز لغو نشده و به قوت خود باقی است، در سال‌های 89 و 90 و سه ماهه نخست سال 91 معلولان کشور از دریافت سهمیه سوخت بازمانده‌اند. مسئولان بهزیستی اگرچه هر بار توضیح داده‌اند که برای حل این مشکل تلاش زیادی داشته‌اند اما این تلاش‌ها تا‌کنون به نتیجه نرسیده است.

کد خبر 180586
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز