دوشنبه ۱۶ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۳:۵۹
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: از میان 4595 اثر رسیده به دبیرخانه جایزه جلال 1551کتاب داستان کوتاه و بلند ارسال شده که این تعداد در مقایسه با 1624 عنوان کتابی که در دوره چهارم این جایزه داوری شد، کاهش نشان می‌دهد.

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از مهر، دبیرخانه پنجمین جایزه جلال آل‌احمد اعلام کرد: 4595 کتاب به دبیرخانه این جایزه ادبی ارسال شده‌اند.

در این دوره در بخش داستان کوتاه و بلند 1551 کتاب به دبیرخانه پنجمین جایزه جلال آل‌احمد ارسال شده و این در حالی است که در دوره چهارم جایزه مذکور 1624 عنوان کتاب داوری شده بود.

همچنین بر اساس این گزارش، در بخش نقد ادبی 1017 کتاب به دبیرخانه رسیده و این تعداد 4 عنوان از آثار دوره چهارم بیشتر است.

تعداد کتاب‌های ارسال شده به بخش تاریخ‌نگاری (1175 عنوان) و مستندنگاری (849 عنوان) پنجمین دوره جایزه جلال هم مجموعاً 3024 عنوان است که در مقایسه با 4257 عنوان کتابی که در دوره قبل داوری شدند، کاهشی محسوس را نشان می‌دهد.

بنا بر اعلام دبیرخانه این جایزه، نویسندگان و ناشران می‌توانند نهایتا تا پایان شهریورماه نسبت به ارسال آثارشان در صورتی که از چشم داوری ها دور مانده باشند، اقدام کنند.

همچنین مرحله نخست داوری‌ها نیز همزمان از ابتدای شهریور آغاز می‌شود. دبیرخانه جایزه جلال آل‌احمد در خیابان انقلاب اسلامی، بین خیابان فلسطین جنوبی و برادران مظفر، ساختمان 1080، طبقه منفی دو واقع است.

جایزه برگزیدگان جایزه ادبی جلال آل‌احمد 110 سکه تمام بهار آزادی، نشان ادبی جایزه جلال، تندیس ویژه و لوح تقدیر به امضای وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی است.

 

کد خبر 180151
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز