پنجشنبه ۱۲ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۱:۱۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: مدیرعامل شرکت خدمات انفورماتیک راهبر اعلام کرد : وسعت طرح شبکه بازرسی و نظارت مردمی ( شبنم)،‌ برای کالاهای وارداتی به زودی افزایش می یابد و شامل همه کالاهای وارداتی به جز کالاهای سرمایه ای و مواد اولیه خواهد شد.

طرح شبنم

به گزارش واحد مرکزی خبر،‌ محمود اعلایی در مصاحبه با رادیو اقتصاد گفت: طرح شبنم ‌از پانزدهم آبان پارسال آغاز شده و تاکنون بر روی بیش از 80 میلیون قلم کالا برچسب طرح شبنم الصاق شده است و حدود 90 میلیون کالا هم در نوبت الصاق این برچسب قرار دارد.

وی گفت : در ادامه تکمیل طرح شبنم همه کالاهای وارداتی دارای شناسنامه خواهد شد و بهترین راه برای شناسایی کالاهای قاچاق و غیرقاچاق است چون کالاهای قاچاق نمی تواند برچسب شبنم و بارکد دو بعدی بگیرد.
اعلایی تاکید کرد: علاوه بر مشخص شدن مبادی ورودی کالا ،‌ نحوه توزیع کالا را تا مرحله عمده فروشی یا خرده فروش و رسیدن به دست مصرف کننده مشخص می کند و شهروندان می توانند از اصالت یا غیرواقعی بودن مشخصات کالاها مطمئن شوند.
وی درباره روش های شناسایی اصالت کالا گفت : استعلام با گوشی تلفن همراه و ارسال پیامک کد 16رقمی کالا ، روش درج کد شبنم آی آر و و همچنین نصب نرم افزار بارکد خوان بر روی گوشی همراه از این روش هاست.

وی در باره گروه های کالاهایی مشمول نصب برچسب طرح شبنم گفت : لوازم خانگی، لوازم رایانه ای،‌ گوشی تلفن همراه، تجهیزات پزشکی، لوازم بهداشتی، مصالح ساختمانی و اسباب بازی ها از گروه کالاهایی است که بر روی آنها برچسب طرح شبنم الصاق می شود و در آینده همه کالاهای وارداتی مصرفی را شامل می شود و حتی کالاهای ساختمانی مانند شیرآلات را هم در بر می گیرد.

کد خبر 179654

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز