پنجشنبه ۲۴ اسفند ۱۳۸۵ - ۱۶:۱۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: دکتر محمود احمدی‌نژاد عصر امروز در ادامه‌ دومین روز سفر استانی خود به یزد در جمع مردم شهرستان بافق حضور پیدا کرد و با آنان در مورد مسائل مختلف سخن گفت.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، رییس جمهور اظهارداشت: انسان‌های مومن به حقوق هیچ کس تجاوز نمی‌کنند، انسان‌های مومن در پرتوی ایمانی که به خداوند دارند حافظ کرامت انسان‌های دیگر نیز هستند و به استقلال و آزادی دیگر افراد احترام می‌گذارند.

احمدی‌نژاد گفت: امروز ملت ما با توجه به ایمانی که دارد، دارای یک روحیه جهادی است و در برابر زورگویان با قدرت ایستاده است؛ امروز ملت ما در پرتوی ایمانی که به خداوند دارد، دارای روحیه مجاهدت و استقامت است و این روحیه باعث ایجاد امنیت در کشور ما شده است.

احمدی‌نژاد با بیان این که ما ملتی تاثیرگذار هستیم و ملت ما همیشه مومن و متوسل به خداوند بوده، اظهار داشت: باید با تاسف عرض کنم که اگر ما در صحنه‌ی جهانی شاهد بدبختی‌هایی هستیم این‌ها ناشی از عملکرد انسان‌های بی‌ایمان است. انسان‌هایی که ایمان در دل آن‌ها رسوخ نکرده است. انسان‌هایی که به خداوند و ارزش‌های الهی ایمان ندارند، کسانی که به دنبال خودخواهی و دنیاطلبی هستند.

وی گفت: ملت‌هایی که به خداوند ایمان داشته باشند همیشه صلح و امنیت را در عرصه‌ی جهانی گسترش داده‌اند، ولی ملت‌هایی که به خداوند ایمان نداشته‌اند و در پرتوی ایمان خداوند حرکت نکرده‌اند در صحنه جهانی کینه و تفرقه و تبعیض به وجود آورده‌اند. آن‌ها سعی کرده‌اند در ملت‌ها تفرقه ایجاد کنند تا جیب‌های گشاد خود را از ثروت ملت‌های مظلوم پر کنند.

وی ادامه داد: این قدرت‌های زورگو به جای این که ثروت خود را صرف آ‌بادانی کشورشان بکنند صرف یک مسابقه‌ی تسلیحاتی کرده‌اند؛ در این کشورها انسان‌هایی وجود دارند که بی‌خانمان هستند و به خاطر به دست آوردن غذا دست به جنایت می‌زدند، ولی ما متاسفانه می‌بینیم که سران این کشورها به جای این که منابع و ثروت خود را صرف مردم کشورشان بکنند صرف سلاح‌های هسته‌ای می‌کنند. شما به احتمال زیاد شنیده‌اید که رییس کشور استعمار پیر و روباه مکار گفته است که ما 40 میلیارد دلار می‌خواهیم صرف بازسازی سلاح‌های هسته‌ای کنیم، آن‌ها این صلاح‌های هسته‌ای را برای خودخواهی و چپاول ثروت‌های ملت‌های دیگر و تجاوز می‌خواهند، در صورتی که ما می‌بینیم در این کشور انسان‌های بی‌خانمانی هستند که برای ارتزاق دست به جنایت می‌زنند.

احمدی‌نژاد گفت:‌ کسانی که ایمان ندارند عمل آن‌ها ناصالح است و ما خدا را شکر می‌کنیم که ملت ما اهل ایمان و عمل صالح است، و امروز ملت ما به واسطه‌ی ایمان و عمل صالح خود مثل یک خورشید درخشان در عرصه‌ی جهانی می‌درخشد، و به عنوان یک الگوی آزادی‌خواه در جهان تبدیل شده است.

رییس‌جمهور اعلام کرد: قدرت‌های زورگو می‌خواهند جلوی پیشرفت ایران را بگیرند و در این ارتباط تلاش می‌کنند، آن‌ها به بهانه‌های گوناگون می‌خواهند در برابر ملت ایران بایستند و ما این امر را در طول 28 سال بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ‌مشاهده می‌کنیم، وقتی در این کشور یک حکومت دیکتاتور خشن حاکم بود این قدرت‌های زورگو نگران دموکراسی و حقوق بشر نبودند، ولی وقتی که در این کشور انقلاب شد و نظامی‌ مبتنی بر آرای مردم به وجود آمد و مردم توانستند در انتخاب‌های آزاد سرنوشت خود را تایین کنند این قدرت‌های زورگو فریاد زدند که در ایران آزادی و دموکراسی نیست و نگران حقوق بشر و دموکراسی شدند، آن‌ها بدون دلیل بعد از پیروزی انقلاب ما را در محاصره و تحریم اقتصادی قرار دادند و بعد از جنگ تحمیلی قانون تحریم را علیه ما وضع کردند.

احمدی‌نژاد گفت: ما امروز هر چه را که داریم به خاطر تلاش و کوشش جوانان، ‌دانشمندان و دوستانی است که در دنیا داریم که هر روز تعداد آن‌ها زیاد می‌شود. ما به این قدرت‌های زورگو می‌گوییم شما 27 سال در برابر ملت ایران ایستادید و این کارتان منجر به منزوی کردن خودتان شد، ما به شما توصیه می‌کنیم که از مسیر اشتباه خود برگردید؛ ما نگران اعمال شما نیستیم و فکر نکنید در ایران به خاطر اعمال شما نگرانی ایجاد می‌شود، خیال نکنید که اگر دور هم جمع شوید و حرف‌هایی را بزنید ملت ایران نگران می‌شود؛ ملت ایران از اقدامات شما نگران نمی‌شود.

احمدی‌نژاد گفت: ملت ایران مستحکم ایستاده است و اگر شما فرعون نیز باشید در برابر استقامت ملت ایران جز ذلالت و خواری هیچ چیزی نصیب‌تان نمی‌شود.

احمدی‌نژاد گفت: قدرت‌های زورگو در بین مردم خودشان نیز مشروعیت ندارند، آن‌ها ما را تحریم می‌کنند ولی شرکت‌های خودشان مساله تحریم ما را قبول ندارند، و ما می‌بینیم که شرکت‌هایشان می‌آیند و ابراز علاقه می‌کنند که با ما رابطه اقتصادی داشته باشند.

احمدی‌نژاد گفت:‌ ما به آن‌ها توصیه می‌کنیم که بدانند دوره‌ی زورگویی تمام شده است و اکنون دوره استقلال ملت‌هاست، ما به آن‌ها می‌گوییم به نفع شما است که این مساله را بپذیرید، ما به آن‌ها می‌گوییم شما قادر نیستید کوچکترین آسیبی را به ملت ایران وارد کنید.

احمدی‌نژاد در بخشی دیگر از صحبت‌های خود به اهمیت ساختن ایران اسلامی‌ اشاره کرد و گفت:‌ دولت برنامه‌های خوبی را برای ساختن شهرستان بافق در نظر گرفته است و انشاءالله مشکلات شما را با یک برنامه‌ریزی مناسب حل خواهد کرد.

کد خبر 17937

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز