گروه اقتصادی: واحدهای مسکن ویژه تهران با قیمت متری حداقل یک میلیون تومان به واجدین شرایط عرضه خواهد شد.

به گزارش همشهری آنطور که رئیس انجمن سراسری انبوه سازان گفته ‌حداقل قیمت تعیین شده برای واحدهای مسکونی منطقه تهرانسر، ‌متری یک میلیون تومان خواهد بود. اما ایسنا گزارش داد: قیمت زمین‌های این مسکن 700هزار تومان و قیمت ساخت آن نیز 700هزار تومان درنظر گرفته شده، لذا این مسکن با متری یک میلیون و 400هزارتومان به متقاضیان واگذار خواهد شد و با توجه به امکانات تعریف شده و احداث در شهر تهران، قیمت تمام‌شده آن بیشتر از مسکن مهر است.

ثبت‌نام برای دریافت این واحدها از عید فطر آغاز خواهد شد. قرار است 30هزار واحد مسکن طرح ویژه در چهار نقطه از شهر تهران ساخته شود و در حال حاضر احداث یک پروژه 10هزار واحدی در تهرانپارس کلید خورده است. طرح ویژه مسکن با هدف کنترل و تعدیل قیمت زمین و مسکن به‌عنوان آخرین سیاست دولت در کنار طرح مسکن مهر مطرح شده است.

هرچند به گفته علی چگینی مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی وزارت راه و شهرسازی مخاطبان اصلی این واحدها مستأجران هستند، اما متأهل بودن، سابقه سکونت ۱۰ساله در تهران و عدم‌استفاده از تسهیلات بانکی برای خرید مسکن به‌عنوان برخی از شرایط متقاضیان برای ثبت‌نام در این نوع مسکن اعلام شده است. خبر دیگر اینکه مهدی هدایت، مدیرعامل شهر جدید پردیس با بیان اینکه مسکن ویژه در این شهر ساخته نمی‌شود، گفت: در این شهر ساخت پروژه 80هزار واحدی مسکن مهر در دستور کار قرار دارد.

کد خبر 179343
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار راه و مسکن

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز