یکشنبه ۸ مرداد ۱۳۹۱ - ۰۹:۴۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: تقویم آموزشی 22دانشگاه‌ در نیمسال اول سال تحصیلی 92-91 اعلام شد، دانشگاه‌ها برای ایجاد تعادل بین دو نیمسال، در سال جاری فعالیت اموزشی خود را یک تا دو هفته زودتر از سال گذشته آغاز کردند.

به گزارش مهر، امسال دانشگاه‌ها برای اینکه بین دو نیم سال اول و دوم سال تحصیلی 92-91 تعادل ایجاد کنند تغییراتی در تقویم آموزشی خود ایجاد کردند.

دکتر محمد مهدی خدایی رئیس دانشگاه رازی کرمانشاه دراین باره گفت: با اینکه تغییر تقویم آموزشی و تنظیم دوباره آن برای دانشگاه‌ها فعالیت زمان بر و مشکلی است اما برای استفاده بهینه از ترم دوم سال تحصیلی و ایجاد تعادل بین دو ترم امسال دانشگاه‌ها سعی کردند تغییراتی در تقویم آموزشی دانشگاه ایجاد کرده و فرایند آموزشی خود را زودتر از سال گذشته آغاز کنند.

بر این اساس، دانشگاه‌های تهران، صنعتی شریف، شهید بهشتی، گیلان، تبریز، فردوسی مشهد، بین‌المللی امام خمینی (ره)، مازندران، اراک، ارومیه، خلیج فارس، سمنان، سیستان و بلوچستان، شیراز، صنعتی شیراز و علم و صنعت کلاس های درس خود را در نیم سال اول سال تحصیلی 92-91 از 25 شهریورماه آغاز می کنند و تنها دانشگاه تربیت مدرس است که کلاس های درس خود را از اول مهرماه آغاز خواهد کرد.

همچنین کلاس های درس دانشگاه‌های صنعتی امیرکبیر، شهرکرد، رازی کرمانشاه و یاسوج براساس تقویم آموزشی نیم سال اول سال تحصیلی 92-91 از 18 شهریورماه آغاز می شود و تنها دانشگاه اصفهان است که کلاس های درس خود را در نیم سال اول سال تحصیلی مذکور از 24شهریور ماه آغاز می کند.

کامران دانشجو وزیر علوم، تحقیقات و فناوری نیز در مورد تقویم آموزشی دانشگاه ها در سال تحصیلی جدید گفته است:دانشگاه ها می‌توانند در فاصله زمانی دو هفته پایانی شهریور تا اول مهر، سال تحصیلی خود را شروع کنند.

کد خبر 179152

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز