همشهری‌آنلاین: دوازدهمین دوره جشنواره فرهنگی ورزشی آشوریان جهان جام تموز در ارومیه آغاز شد .

ashorian

در این جشنواره 210 ورزشکار از کشورهای عراق، گرجستان، ارمنستان، روسیه و 180 ورزشکار آشوری از ایران در باشگاه انجمن آشوریان ارومیه رقابت می‌کنند.

دوازدهمین دوره جشنواره فرهنگی ورزشی آشوریان جام تموز در 6 رشته والیبال، بسکتبال، فوتسال، تنیس روی میز، شطرنج و تنیس خاکی به مدت 9 روز برگزار می‌شود.

یوناتان بت کلیا، نماینده آشوریان ایران در مجلس شورای اسلامی و دبیرکل اتحایه جهانی آشوریان در آیین افتتاح این جشنواره با اشاره به برگزاری 11 دوره جام تموز در ارومیه افزود: با برگزاری این جشنواره به دنیا ثابت کردیم که ما ایرانی هستیم و در کنار مردم ایران با آرامش و امنیت و با حقوقی برابر زندگی می کنیم و احتیاج به قیم نداریم .

او اضافه کرد: وزارت ورزش و جوانان ایران برای برگزاری دوازدهمین دوره جام تموز مبلغ یک میلیارد ریال کمک کرده که این بیانگر احترام مردم ایران به اقوام و برابری دین ، فرهنگ و مذاهب مختلف در ایران است .

استنلی سیموئز رئیس انجمن آشوریان ارومیه در این آیین گفت: به خود می‌بالیم که در 12 سال میزبانی جام تموز در ایران، 4 هزار ورزشکار از جهان به ایران آمده‌اند و با افتخار به جهانیان ثابت کردیم نعمت آزادی و مردم سالاری به صورت واقعیتی عینی در ایران قابل لمس است .

اسقف ترسی بنیامین، رهبر کلیسای شرق ایران نیز در حاشیه این جشنواره گفت : برگزاری جشنواره جام تموز در ایران و ارومیه نشان از برقرای کامل مردم سالاری و احترام به اقوام و فرهنگ ها در ایران دارد و خط بطلانی بر تمامی ادعاهای مدعیان دروغین حقوق بشر می‌کشد.

کد خبر 178919
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز