گروه اقتصادی: نارضایتی مردم، نگرانی مراجع عظام تقلید و انتقاد نمایندگان مجلس از وضعیت نابسامان اقتصادی به‌ویژه مهار گرانی‌های آزاردهنده باعث شده تا احضار وزرای اقتصادی به پارلمان بیشتر و بیشتر شود و یک‌ماه پس از احضار وزیر اقتصاد و رئیس‌کل بانک مرکزی و با گذشت تنها یک روز از فراخوانده شدن وزیر کار، حالا باز خبر می‌رسد که چهارشنبه این هفته سه وزیر به مجلس فراخوانده شده‌اند.

علت این احضار نابسامانی در بازار گوشت مرغ است و شمس‌الدین حسینی، مهدی غضنفری و صادق خلیلیان وزرای اقتصاد، صنعت، معدن و تجارت و جهادکشاورزی قرار است به بهارستان بروند و توضیح دهند چرا قیمت مرغ را نمی‌توانند پایین بیاورند؟ این بار به‌نظر می‌رسد مجلسی‌ها منتظر وعده دولتی‌ها نباشند و سؤال جدی این است که چرا در برابر افزایش قیمت‌ها کاری از دست مسئولان بر‌نمی‌آید.

به گفته رئیس کمیسیون کشاورزی، خلف وعده‌ها درباره کاهش قیمت‌ها چهارشنبه با حضور وزیران اقتصادی دولت بررسی می‌شود. عباس رجایی گفت: وعده دولت برای ارزان شدن قیمت کالاهای اساسی در‌ماه مبارک رمضان محقق نشد.

به گزارش همشهری، هرچند بهانه احضار وزرای یادشده بالاماندن قیمت گوشت مرغ عنوان شده اما پیش‌بینی می‌شود انتقادهای نمایندگان از موضوع گوشت مرغ فراتر رود. سیدشریف حسینی عضو هیأت رئیسه مجلس گفت: قرار است در این جلسه مشکلات اقتصادی با حضور وزرای مربوطه مورد بررسی قرار گیرد و وزرا در این رابطه به مجلس گزارش دهند. درصورت پایان مباحث در جلسه غیرعلنی و باقی بودن زمان جلسه ادامه کار مجلس در جلسه علنی دنبال خواهد شد.

کد خبر 178571
منبع: همشهری آنلاین

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز