یکشنبه ۱ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۸:۵۲
۰ نفر

رئیس پارلمان اروپا در گفت‌وگو با یک روزنامه آلمانی با توجه به تداوم بحران یورو، اتحادیه اروپا را در معرض خطر وقوع یک انفجار اجتماعی ارزیابی کرده و خواستار درپیش‌گرفتن برنامه‌های گسترده اروپایی برای مقابله با بیکاری جوانان در اروپا شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، با توجه به ادامه بحران یورو و نبود دورنمایی برای حل آن و اعتراضات جدید شهروندان اروپایی علیه سیاست‌های ریاضتی اتحادیه اروپا، مارتین شولتز، رئیس پارلمان اروپا درباره وقوع یک انفجار اجتماعی در این منطقه هشدار داد. رئیس پارلمان اروپا در مصاحبه‌ای به نشریه آلمانی‌بیلد گفت که اعتراضات گسترده در اسپانیا یک‌بار دیگر نشان داد که با توجه به افزایش بیکاری جوانان در اروپا این اتحادیه در معرض تهدید وقوع یک‌انفجار اجتماعی قرار دارد.

وی همچنین خاطرنشان کرد که جوانان با قابلیت‌ها و شایستگی‌های بالا در اروپا روز به روز بیشتر امید خود به آینده را از دست می‌دهند. ما به برنامه‌های اروپایی فوری نیاز داریم تا بالاخره بار دیگر جایگاه‌های کاری بیشتری را برای این نسل فراهم کنیم. در روزهای اخیر 80 شهر اسپانیا صحنه اعتراض گسترده مردمی علیه بحران اقتصادی این کشور بود.

این اعتراض‌ها به زدوخورد گسترده میان مردم و نیروهای امنیتی منجر شد. ده‌ها هزارنفر از مردم اسپانیا در اعتراض به شرایط نابسامان اشتغال در این کشور صدها کیلومتر را از شهرهای مختلف پیاده پیموده‌اند تا به اعتراضات مردم در شهر مادرید بپیوندند. به گزارش خبرگزاری رویترز، اعتراضات مردم اسپانیا همزمان با تصویب تدابیر ریاضتی 65میلیارد یورویی دولت راست میانه این کشور افزایش یافته است. این اقدام دولت اسپانیا به‌منظور کاهش کسری بودجه و کاهش میزان وام دریافتی‌اش است.

بانک‌های اسپانیا با بدهی سنگین و احتمال ورشکستگی روبه‌رو هستند. وزیر دارایی اسپانیا دیروز اعلام کرد، رکود اقتصادی این کشور تا سال 2013 ادامه می‌یابد. نرخ بیکاری در اسپانیا 25درصد و در میان جوانان این کشور 50درصد است. در همین حال نیروهای پلیس و آتش‌نشانان برای سرکوب این اعتراضات وارد عمل شده‌اند. در دوروز گذشته پلیس برای پراکنده‌کردن معترضان گلوله مشقی شلیک کرد.

کد خبر 178415
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز