یکشنبه ۱ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۳:۴۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: شدید‌ترین بارانی که تا کنون پایتخت کشور چین طی 6 دهه گذشته به خود دیده‌ منجر به مرگ 10 نفر و آشفتگی وسیع در پکن شده‌ درحالی‌که خیابان‌های این شهر دچار آب‌گرفتگی شده و بیش از 80 هزار نفر در فرودگاه اصلی شهر گرفتار شده‌اند.

سیل

این توفان که عصر روز شنبه آغاز شده و تا پاسی از شب ادامه داشت تمامی جاده‌های اصلی شهر پکن را دچار آب‌گرفتگی کرده است. در حواشی پکن دو نفر در اثر ریزش سقف جان خود را از دست دادند و فرد دیگری نیز دراثر اصابت صاعقه جان خود را از دست داد.

خسارات جانی دیگر دراثر برق‌گرفتگی و یا غرق‌شدگی بوده‌اند،‌تا کنون آمارها حاکی از مرگ 10 نفر در اثر وقوع این سیل بوده است. درپی این توفان بیش از 500 پرواز در فرودگاه بین‌المللی پکن متوقف شدند. با این‌همه متروی پکن تقریبا بدون آسیب‌دیدگی باقی مانده‌ و تنها مشکل آن هجوم سیلی از انسان‌ها است که نا‌امیدانه درتلاشند خود را به خانه‌هایشان برسانند.

میانگین آب باران پس از توفان در پکن 170 میلیمتر بوده‌است درحالی که میزان آب باران در منطقه فانگ‌شان 460 میلیمتر اعلام شده‌است. فرمانداری پکن در وب‌سایت خود اعلام کرده که در تلاش است این شهر را به حالت عادی‌اش بازگرداند و همچنین به شهروندان هشدار داده تا خود را برای آب‌و‌هوای بد در روزهای آینده آماده کنند. پیش‌بینی‌های آب و هوا نشان می‌دهند این شهر از اواخر جولای تا اوایل ماه سپتامبر در معرض سیل و آب‌گرفتگی قرار دارد.

کد خبر 178352
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز