گروه اقتصادی : عرضه دو نرخی شیر و لبنیات ‏زمینه گرانی قیمت بیشتر این ‏اقلام در‌ماه مبارک رمضان تحت ‏پوشش فراورده‌های لبنی کم‌چرب را فراهم کرده است.

به گزارش خبرنگار ما با وجود ‏تفاهمنامه تخصیص عرضه 50‏درصد اقلام لبنی به سه قلم ‏کالای پرمصرف شیر، ماست و ‏پنیر بسته‌بندی 1.5درصد ‏چربی، اکنون شرکت‌های لبنی ‏در پوشش عرضه دونرخی این ‏فراورده‌ها 90درصد محصولات ‏خود را به نرخ آزاد به فروش ‏می‌رسانند.

پس از تفاهمنامه بازگشت قیمت ‏لبنیات کم‌چرب به نرخ مصوب ‏اسفند‌ماه سال گذشته علاوه بر ‏کاهش شیر نایلونی و بطری کم‌چرب شرکت‌های لبنی نه‌تنها ‏قیمت ماست و پنیر بسته‌بندی1.5درصد چربی را کاهش ‏نداده‌اند بلکه در عرضه شیر ‏بطری کم‌چرب نیز شیوه‌های ‏جدیدی را برای افزایش قیمت ‏اعمال می‌کنند به‌نحوی که شیر کم‌چرب به قیمت پرچرب عرضه می‌شود و ‏قیمت‌های جدید روی ‏بسته‌بندی این محصول درج ‏شده است.

تنها شیر کم‌چرب ‏یک لیتری برخی شرکت‌ها به ‏قیمت مصوب یعنی هزارو 150‏تومان عرضه شده و خبری از ‏توزیع شیر نایلونی کم‌چرب ‏‏900تومانی پگاه در بازار نیست ‏و شیر نایلونی پرچرب به شکل ‏محدود و با قیمت هزار و 200‏تومان عرضه می‌شود. ‏

کد خبر 178094
منبع: همشهری آنلاین

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز