سه‌شنبه ۲۲ اسفند ۱۳۸۵ - ۲۰:۰۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: یک اردوگاه نظامی نزدیک پکن با ترکیبی از همدلی و انضباط در خط مقدم مقابله چین با اعتیاد به اینترنت در میان میلیون‌ها نوجوان این کشور قرار دارد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه "مرکز درمان اعتیاد به اینترنت" (IATC) در منطقه داکسینگ از آمیزه‌ای از روان‌درمانی و تمرینات نظامی برای درمان کودکان طبقه تازه به دوران رسیده چین که به بازی‌‌های ویدیویی آنلاین و چت‌های نامناسب معتاد هستند استفاده می‌کند.

دولت چین از افزایش شمار مرگ‌ها و جنایات نوجوانان که با اینترنت مربوطند، نگران است اقداماتی را برای ریشه‌کنی اعتیاد به اینترنت آغاز کرده است از جمله ممنوعیت بازگشایی کافی‌نت‌های جدید و اعمال محدودیت‌هایی بر روی بازی‌های خشن کامپیوتری.
مرکز دولتی داکسینگ  که بوسیله یک سرهنگ ارتش – تحت امر بیمارستان نظامی پکن- اداره می‌شود، یکی از معدود کلینیک‌هایی است که در چین به درمان معتادان به اینترنت می‌پردازد.

بیماران که عمدتا 14 تا 19 ساله هستند، ساعت 6:15 بامداد در خوابگاه‌های جمعی‌شان بیدار می‌شوند تا نرمش صبحگاهی انجام دهند و با یونیفورم‌های نظامی بر روی زمین‌های سیمانی رژه بروند.

آنها به جلسات مشاوره گروهی و فردی نیز می‌روند و درمان از جمله شرکت در شبیه‌سازی مانورهای جنگی با تفنگ‌های لیزری است.

مسئولان این اردوگاه می‌گویند این برخورد تحکم‌آمیز برای ترک اعتیاد به اینترنت برای کشوری که بیش از دو میلیون نوجوان معتاد به اینترنت دارد ضروری است.

به گفته یکی از روانشناسان این اردوگاه اغلب معتادان به اینترنت توجهی به احساسات دیگران ندارند. تمرینات نظامی  به آنها امکان می دهد تا احساس عضویت در یک گروه را در آنها بیدار شود و از لحاظ بدنی نیز قوی‌تر شوند.

بنا به گفته مسئولان این مرکز  از هنگام گشایش در سال 2004 هزار و پانصد بیمار را درمان کرده و  موفقیت آن در  ترک اعتیاد به اینترنت 70 درصد بوده است.

کد خبر 17801

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز