گروه حوادث: دزدان مسلح که با حمله به یک طلافروشی قصد سرقت از آنجا را داشتند بعد از دستگیری راز سرقت مسلحانه دیگری را هم فاش کردند.

شامگاه 21دی‌ماه سال گذشته، صدای شلیک چند گلوله کسبه و رهگذران را در خیابان امام خمینی سیرجان شوکه کرد. صدا از یک مغازه طلافروشی به گوش می‌رسید و مردم وقتی به سمت مغازه دویدند، سه مرد مسلح را دیدند که از مغازه بیرون آمدند. مردان مسلح با تهدید اسلحه، مردم را متفرق کردند و به سمت خرابه‌هایی که در آن نزدیکی بود گریختند. لحظاتی بعد مأموران پلیس به سرعت خود را به محل رساندند اما از دزدان خبری نبود و آنها ناپدید شده بودند.

سرقت ناکام

ماموران در نخستین اقدام به تحقیق از صاحبان طلافروشی پرداختند. یکی از آنها گفت: ساعت 19:20 بود و من و یکی از همکارانم در حال جمع کردن طلاها و گذاشتن آنها در داخل گاوصندوق بودیم. همکار دیگرمان هم آماده می‌شد تا مغازه را ترک کند و به خانه برود. در همین هنگام دو مرد مسلح وارد طلافروشی شدند. آنها فریاد می‌زدند و به ما می‌گفتند که روی زمین دراز بکشیم اما همکارم با آنها درگیر شد. در همین هنگام من ریموت در را زدم و کرکره مغازه شروع به پایین آمدن کرد. درحالی‌که درگیری ادامه داشت، ناگهان سارق سوم که یک قبضه کلاش در دست داشت وارد شد و شروع به تیراندازی کرد. یک گلوله به‌دست همکارم خورد و دزدان وقتی دیدند که کرکره مغازه در حال بسته‌شدن است پا به فرار گذاشتند و با تهدید مردم متواری شدند.

با انتقال مجروح حادثه به بیمارستان، تحقیقات برای شناسایی و دستگیری سارقان ادامه یافت. بررسی‌ها نشان می‌داد که دزدان برای سرقت از موتورسیکلت استفاده کرده بودند اما این موتور مسروقه بود و در این مرحله سرنخی به‌دست نیامد. درحالی‌که ردی از دزدان وجود نداشت، کارآگاهان با انجام حدود 6‌ماه کارهای اطلاعاتی به سرنخی از سردسته سارقان دست یافتند.

تحقیقات نشان می‌داد که این مرد یک مجرم سابقه‌دار است که مدتی قبل به اتهام قتل عمد دستگیر اما با پرداخت دیه و گرفتن رضایت، به حبس محکوم و مدتی بعد از زندان آزاد شده بود. در ادامه مخفیگاه این مرد در شهرستان سیرجان شناسایی و او در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر شد. با کشف یک قبضه سلاح کلاشینکف در مخفیگاه این مرد، وی به اداره آگاهی انتقال یافت و در بازجویی‌ها به سرقت مسلحانه از طلافروشی اعتراف کرد. او گفت که سرقت را با همدستی دو برادر مرتکب شده و با راهنمایی وی، دو همدست او نیز دستگیر شدند. دادستان عمومی و انقلاب شهرستان سیرجان با بیان این خبر گفت:

پس از دستگیری هر سه سارق مسلح، آنها در ادامه بازجویی‌ها به یک سرقت مسلحانه دیگر هم اعتراف کردند. مهدی بخشی ادامه داد: متهمان گفتند که آذرماه سال گذشته نیز با حمله به یک شرکت باربری دست به سرقت 4.5میلیون تومانی از آنجا زده و متواری شده بودند. وی با اشاره به اینکه متهمان در این سرقت‌ها از دو کلت قلابی و یک اسلحه کلاش استفاده می‌کردند تصریح کرد: برای هر سه متهم قرار قانونی صادر شده و تحقیقات تکمیلی از آنها ادامه دارد.

کد خبر 177710
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز