همشهری آنلاین: در نخستین روز از دوازدهمین دوره پیکارهای قهرمانی آسیا که در تاشکند ازبکستان و در رده سنی نوجوانان برگزار شد، کاراته‌کاهای ایران باکسب 3 مدال طلا، 2 نقره و 4 برنز و عنوان نایب قهرمانی مسابقات به کار خود پایان دادند.

Ghazi

به گزارش روابط عمومی فدراسیون کاراته، در دوازدهمین دوره این پیکارها که 25 کشور آسیایی حضور داشتند، در وزن منهای 63 کیلوگرم پسران، علیرضا قاضی با برتری مقابل حریفانی از ازبکستان (4 بر 0)، ژاپن (4 بر 2)، تایلند (4 بر 2) و اندونزی (9 بر 1) مدال طلای این وزن را بر گردن آویخت.

در وزن به اضافه 70 کیلوگرم علی بهبود با شکست نمایندگان کره جنوبی (4 بر 0)، قزاقستان (4 بر 3) و ازبکستان (2 بر 1) بر سکوی قهرمانی ایستاد.

علی بهبود

در وزن منهای 47 کیلوگرم دختران سمیه تکمار با شکست دادن حریفانی از هند (8 بر 2)، قزاقستان (5 بر 1) و ژاپن (3 بر 2) صاحب مدال طلا شد.

سمیه تکمار

 

در کاتای انفرادی مهدی امامی در بخش پسران با پشت سر گذاشتن عربستان، کویت و مالزی، در فینال به حریف ژاپنی باخت و نقره گرفت.

آرزو نعمتی پور، دیگر نماینده کاتای انفرادی در بخش دختران بود که با غلبه بر قزاقستان و مالزی، در فینال مغلوب نماینده ژاپن شد و به مدال نقره بسنده نمود.

رامین قراگوزلو در وزن منهای 57 کیلوگرم کاراته‌کاهایی از کویت (3 بر 2) و ازبکستان (3 بر 0) را برد و در مبارزه سوم با نتیجه یک بر صفر مغلوب چین شد تا در گروه بازنده‌ها به مصاف تایلند برود که با برتری 3 بر 0 مقابل این حریف برنز گرفت.

علیرضا شیرصفت، دیگر نماینده پسران در وزن منهای 52 کیلوگرم بود که نمایندگان ویتنام و هند را با نتایج 6 بر 0 و 8 بر 0 برد ولی در مبارزه سوم مقابل ژاپن 3 بر 0 مغلوب شده و به گروه بازنده‌ها رفت که در این گروه 2 بر 0 بر کاراته‌کایی از مالزی غلبه کرد و صاحب مدال برنز شد.

در وزن منهای 70 کیلوگرم محمد گیلان‌پور حریف کویتی را 2 بر 1 برد، در مبارزه دوم با تساوی مقابل قرقیزستان با نتیجه 2 بر 2 و رای داوران به نفع حریف به گروه بازنده‌ها رفت و در این گروه 4 بر 1 نماینده اندونزی را شکست داد و مدال برنز را بر گردن آویخت.

در بخش دختران هم ملیکا احدی در وزن به اضافه 54 کیلوگرم پس از استراحت در دور نخست، با پیروزی مقابل قزاقستان، در بازی دوم مغلوب حریف ژاپنی شد و برنز گرفت.

در ادامه این رقابت‌ها کاراته‌کاهای رده سنی جوانان روز یکشنبه (25 تیر) به روی تاتامی می‌روند.

 

کد خبر 177462
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار کشتی و وزنه‌برداری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز