همشهری آنلاین: تبلت شرکت گوگل به نام Nexus 7 در اولین روز عرضه در آمریکا با استقبال خوب مشتریان روبرو شد تا جایی که بعضی فروشگاه‌های بزرگ کامپیوتر تمام موجودی خود از این تبلت را به فروش رساندند.

google-nexus7

به گزارش رویترز، این تبلت 199 دلاری که محصول مشترک گوگل و شرکت تایوانی ایسوس‌تک است روز جمعه 23 تیرماه به بازار آمریکا عرضه شد.

فروشگاه‌هایی نظیر GameStop و Sam’s Club‌ که متعلق به فروشگاه‌های زنجیره‌ای وال‌مارت است و فروشگاه Staples اعلام کردند که تمام موجودی خود از تبلت Nexus 7 را به فروش رسانده‌اند.

تبلت 7 اینچی گوگل مجهز به سیستم عامل اندروید نسخه 4.1، ریزپردازنده 1.2 گیگاهرتزی ARM Cortex A9 چهارهسته‌ای ، 1 گیگابایت حافظه DDR3، نمایشگر با دقت 216ppi و دوربین جلوی 1.2 مگاپیکسلی است.

گوگل امیدوار است با عرضه این گوشی بتواند سهمی از بازار کامپیوترهای تبلت که اکنون به دو بخش ارزان‌قیمت و گران‌قیمت تقسیم شده‌است را بدست گیرد. در بخش تبلت‌های گران‌قیمت آی‌پد شرکت اپل از ابتدا بیشترین سهم را در دست داشت و در بخش ارزان قیمت کیندل شرکت آمازون یکه تاز است.

تحلیل‌گران پیش‌بینی کرده‌اند کیفیت بالای این محصول و قیمت پایین آن سود زیادی برای گوگل نخواهد داشت و تنها وسیله‌ای برای ورود برند گوگل به بازار است.

بعضی سایت‌های خبری به نقل از مدیران گوگل اعلام کرده‌اند که تقریبأ سود فروش این تبلت برای گوگل صفر است. روز چهارشنبه وبلاگ خبری  IHS iSuppli‌ در گزارش نوشت که هزینه تولید این تبلت که در بازار آمریکا 199 دلار به فروش می‌رسد، 152 دلار است.

کد خبر 177335

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز