گروه اجتماعی: مراسم بزرگداشت استاد منوچهر مؤتمنی طباطبایی با حضور استادان و صاحب‌نظران علم حقوق در خانه اندیشمندان علوم انسانی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار همشهری، در این مراسم، دکتر جلالی مدیر خانه حقوق خانه اندیشمندان علوم انسانی و دکتر حسین میرمحمدصادقی از مدیران خانه اندیشمندان به همراه تنی چند از استادان حقوق دانشگاه‌های ایران - که اغلب شاگردان استاد مؤتمنی بوده‌اند - درباره جایگاه علمی و شخصیت او و همچنین وضعیت علوم انسانی در کشور سخنرانی کردند.

حقوق عمومی، به‌ویژه آزادی‌های عمومی و حقوق بشر، مهم‌ترین موضوعی بود که شاگرادن استاد مؤتمنی به آن اشاره کردند. دکتر موتمنی طباطبایی از پیشگامان تبیین و تدریس حقوق بشر در دانشگاه‌های ایران بوده است.او که فارغ‌التحصیل کشور فرانسه است، کتاب‌هایی از این دست را نیز به منابع عالی حقوقی و دانشگاهی افزوده است: تاریخ حقوق عمومی ایران باستان به زبان فرانسه، آزادی‌های عمومی و حقوق بشر، حقوق اساسی و رژیم‌های معاصر، حقوق اداری و حقوق اداری تطبیقی.

دکتر منوچهر مؤتمنی طباطبایی در سال 1359با 30سال سابقه تدریس در دانشگاه تهران بازنشسته شد اما نیاز جامعه حقوقی دانشگاه به این استاد گرانقدر چنان بود که ایشان همکاری خود را با دانشگاه امام صادق و دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داده است.

مراسم بزرگداشت استاد منوچهر مؤتمنی طباطبایی با انگیزه گرامیداشت مفاخر حقوق ایران و با همکاری خانه اندیشمندان علوم انسانی، دانشگاه امام صادق، دانشکده حقوق دانشگاه شهید بهشتی، دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه علامه طباطبایی، دانشکده حقوق واحد تهران مرکز دانشگاه آزاد اسلامی، کانون وکلای دادگستری، انجمن آثار و مفاخر فرهنگی کشور، سازمان سمت، کرسی حقوق بشر صلح و دمکراسی، مؤسسه مطالعات و پژوهش‌های حقوقی شهر دانش، انتشارات مجد، بنیاد حقوقی میزان و مؤسسه همشهری برپا شد. خانه اندیشمندان علوم انسانی که کار خود را از سال 1390آغاز کرده است، در خیابان استاد نجات‌اللهی (ویلا)، نبش خیابان ورشو قرار دارد.

کد خبر 177141
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز