همشهری آنلاین: تصمیم دولت نامیبیا برای ارسال 148 حیوان وحشی آفریقایی به کوبا با اعتراض و تظاهرات شدید فعالان حقوق حیوانات مواجه شده‌است.

حیوانات

دولت نامیبیا تصمیم دارد در عملیاتی که "کشتی نوح" نام گرفته 23 گونه زیستی از جمله شیرها،‌ فیل‌ها،‌ یوز‌پلنگ‌ها،‌ گورکن‌ها،‌ کرکس‌ها و کرگدن‌های آفریقایی را به منظور اجرای بخشی از توافقنامه‌ای که در سال 2009 با رائول کاسترو رئیس جمهور کوبا به امضا رسیده است،‌ از مسیر هوایی به هاوانا ارسال کند.

این حیوانات برای زندگی در پارک حیات وحش 845 هکتاری کوبا در هاوانا که در حال حاضر محل سکونت 850 حیوان است،‌ به کوبا ارسال می‌شوند. نتومبو ناندی-دایتوا وزیر محیط زیست و توریسم نامیبیا می‌گوید نامیبیا کل هزینه این عملیات را پرداخت خواهد کرد، هزینه‌ای که هنوز مبلغ آن ناشناخته‌است. با این وجود این وزارتخانه درحال حاضر بودجه‌ای 1.96 میلیون یورویی برای تامین هزینه‌های امسال خود درنظر گرفته‌است. نامیبیا و کوبا از زمانی که کوبا از جنبش آزادی‌خواهی نامیبیا پشتیبانی کرد تا به امروز روابط نزدیک و دوستانه‌ای با یکدیگر داشته‌اند.

صید حیوانات آفریقایی از این هفته در پارک فلات واتربرگ نامیبیا آغاز خواهد شد و این حیوانات تا آخر سال جاری به کوبا ارسال خواهند شد. در همین راستا گروهی از دانشمندان نامیبیایی طی دو هفته آینده بر عملیات صید حیوانات نظارت خواهند داشت. کوبا امیدوار است با دریافت این حیوانات جمعیت حیات وحش کش.رش را افزایش دهد.

وزیر محیط زیست نامیبیا می‌گوید این برنامه تمامی حقوق بین‌المللی حیات وحش را رعایت کرده است و در عین حال از انتقال حیواناتی مانند گراز زگیل‌دار،‌قوچ آبی،‌گاو وحشی و گورخر به دلیل دشوار بودن آن،‌ممانعت شده‌است.

اما فعالان حقوق حیوانات می‌گویند تضمینی بر آسایش این حیوانات پس از اینکه به جزایر کارائیب برسند وجود ندارد. همچنین انجمن پیشگیری از خشونت علیه حیوانات در آفریقای جنوبی می‌گوید حیوانات پیش از رسیدن به مقصد پروازی بسیار طولانی و پراسترس را تجربه خواهند کرد.

کد خبر 177087
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز