سه‌شنبه ۲۰ تیر ۱۳۹۱ - ۱۶:۲۰
۰ نفر

سعید مروتی : هنوز خبر حذف روز ملی سینما از تقویم به‌صورت رسمی تایید نشده، ولی بیایید بنا را بر صحت این خبر بگذاریم.

اگر عنوان روز ملی سینما از 21 شهریور ماه حذف شود چه اتفاقی می‌افتد؟ فقط یک مناسبت از انبوه مناسبت‌های سالانه کم می‌شود؟ به جایگاه و منزلت سینما لطمه وارد می‌شود؟ این حرکتی سمبلیک و معنادار و به‌منزله حذف سینما از بطن جامعه است؟ اصلا موضوع را باید اینقدر جدی گرفت؟ در این سال‌ها که روز ملی سینما داشتیم چه گلی بر سر سینمایمان زده شد که حالا با حذفش دچار مشکل شود؟

شورای فرهنگ عمومی قبلا حکم به انحلال خانه سینما داده و حالا هم می‌تواند خیلی ساده تصمیم به حذف روز ملی سینما از تقویم گرفته باشد. مناسبت روز ملی سینما یادگار دوران حضور زنده‌یاد سیف‌الله داد در معاونت سینمایی بود که همراهی قابل توجهی میان مدیریت سینما و جامعه اصناف سینمایی کشور وجود داشت. دوران برگزاری جشن 100سالگی سینمای ایران در ورزشگاه انقلاب و بعد تعیین 21 شهریور به‌عنوان روز ملی سینما.

دورانی که زمان زیادی از آن نمی‌گذرد ولی سیر تحولات سینما در چند سال اخیر به‌گونه‌ای بوده که انگار سال‌های زیادی از آن دوران می‌گذرد.حالا سینمایی داریم که نه عوام آن‌را می‌پسندند و نه خواص به آن اعتنایی دارند. سینمایی که حساسیت‌های زیادی را در برخی از اقشار جامعه برانگیخته و حالا ریزش مخاطبانش از مرز هشدار گذشته است. سینمایی که با یک حساب و کتاب ساده می‌توان به ورشکستگی‌اش پی‌برد.مطمئن باشید بدون روز ملی سینما هیچ اتفاق خاصی برای سینمای ایران نمی‌افتد.

کد خبر 177025
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز