در پی توافق رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا با بنیاد شهید و امور ایثارگران، واگذاری پلاک ویژه خودروی جانبازان به جانبازان 50درصد و بالاتر تسری یافت.

به همین منظور لیست مشخصات کامل جانبازان واجد شرایط به مراکز شماره‌گذاری پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا ارسال شده‌‌است. جانبازان می‌توانند با مراجعه به مراکز شماره‌گذاری نسبت به تعویض پلاک خودروی سواری شخصی خود برای یک دستگاه اقدام کنند.

صمیمی مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان تهران با اشاره به اینکه با هماهنگی انجام شده این خدمت به جانبازان 50 درصد و بالاتر تعمیم داده شد، هدف از آن را ایجاد رفاه و آسایش برای جانبازانی که با خودروی شخصی تردد دارند، اعلام کرد. وی با بیان اینکه جانبازان در تردد به مراکز درمانی مشکل داشتند که با نصب پلاک ویژه جانبازان مشکلات کمتری خواهند داشت و مأموران راهنمایی و رانندگی موظفند همکاری مناسبی با این عزیزان داشته باشند، افزود:

ما معتقدیم تردد جانبازان در سطح شهر باید با رعایت شأن و منزلت آنان انجام گیرد و مأموران و مردم متوجه باشند با فردی مواجه هستند که سلامتی خود را برای آرمان‌های این ملت و انقلاب تقدیم کرده، لذا در مواجهه رعایت احترام را داشته باشند. صمیمی افزود: به دنبال آن هستیم به مرور و به صورت پلکانی این خدمت را به جانبازان زیر 50 درصد که مشکلات ترددی دارند نیز تسری دهیم. یکی از مشکلاتی که جانبازان درباره پلاک ویژه دارند طرح و شکل آن است که ویژگی جانبازی در آن لحاظ نشده است.

صمیمی‌ درباره اینکه این پلاک‌ها چه تسهیلاتی برای جانبازان دارد گفت: به دنبال آن هستیم تا با هماهنگی راهنمایی و رانندگی آیین‌نامه آن را در زمینه‌های مختلف تدوین کنیم، لکن مهم‌ترین آن فعلا ورود به طرح ترافیک و طرح زوج یا فرد و پارک‌کردن در محل‌های ویژه جانبازان است. هماهنگی‌های لازم با راهنمایی و رانندگی انجام شده تا اگر سهوا تخلفاتی برای جانبازان ثبت شود، در آنجا رسیدگی و نسبت به حل آن اقدام شود.

وی گفت:‌سردار مؤمنی اعلام آمادگی کرده که مسائل خاص جانبازان را به استان منتقل کنیم تا در کمیته‌ای که به همین منظور تشکیل شده آن را مطرح کنند. پلاک ویژه جانبازان به کل کشور از طریق پلیس راهور ابلاغ شده و جانبازان با ارائه کارت جانبازی به مراکز شماره‌گذاری می‌توانند از این تسهیلات استفاده کنند. با توجه به شرایط جسمی جانبازان و محدودیت‌هایی که در شهرهای کشور به ویژه شهرهای بزرگ وجود دارد ضرورت توجه مأموران راهنمایی و رانندگی به شرایط آنان دو چندان خواهد شد.

پیش‌تر فرمانده نیروی انتظامی در مراسم اهدای پلاک ویژه به جانبازان 70درصد، ‌ارائه خدمت به این افراد را وظیفه همگانی دانسته و از اینکه عده‌ای به حقوق جانبازان در حین رانندگی تعرض می‌کنند گلایه کرده بود. احمدی‌مقدم گفت: ‌به رغم تعیین محل پارک ویژه برای جانبازان، عده‌ای به این جایگاه تعرض می‌کنند که باید با متجاوزان به حریم ویژه جانبازان و محل پارک آنان شدیدترین اعمال قانون انجام شود.

کد خبر 176549
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز